Dit heb ik dus gehad met Appie, ze was zwaar vervelend, elke dag was het weer rodeo
ik werd de stal zowat uitgetrapt en ze wou helemaal niks meer...
Ik was het voort helemaal zat en wou het liefst helemaal stoppen met heel die knol (wou ik toen het liefst) verkopen die handel en een fatsoenlijk paard terug kopen.... ik had het voort zo gehad dat ik gewoon beslist had er een tijd niks meer mee te doen, gewoon in de wei en eten geven en voor de rest niks. klaar. ik kon ook niks met haar....
Ze heeft toen 2 maanden zonder een dagje rijden of poetsen (ja ik weer het, is slecht maar ik kon haar gewoon niet aanraken, dan werd je bond en blauw geslagen en gebeten..op z'n donder geven had dan ook geen zin want dan draaide ze helemaal door!)in de wei gestaan bij de rest, na een tijd kwam ze uit zichzelf om aandacht vragen en waren aaitjes weer welkom!! ik helemaal blij!
Zo ging het steeds beter, toen ik voor het eerst in heel lange tijd weer zin had om iets te gaan proberen heb ik haar een hoofdstel omgedaan (die ze tot m;n ALLERgrootste verbazing gewoon om liet doen en niet ging bijten en stijgeren) en ben een eindje gaan wandelen, ik kreeg weer steeds meer goede moed toen ze lekker meeliep en er niet vandoor wou gaan. beloond en weer in de wei gezet.
Toen ben ik ook maar weer eens begonnen met lekker rustige bosritjes zonder al te veel te vragen. Deed ze ook ineens goed zonder te gaan staken!
Toen begon het nieuwe seizoen op de club en ging ik weer naar de les, waar ik nogal bekend stond met Apollon als "levensgevaarlijk"
.Dat ging ook stukken beter als daarvoor!
Nu is ze echt helemaal verandert, ze wil het liefst de hele dag aangehaald worden (waar je 1 jaar geleden nog niet over hoefde te peinzen)
en gaat ook weer vrolijk mee naar les of een buitenrit.
Eigenlijk ben ik weer een beetje opnieuw begonnen met haar lijkt wel!
Nou zou ik haar eigenlijk nog voor geen geld weg willen doen!!!
Maar hoe zouden jullie nou zoiets oplossen? of wie heeft ongeveer hetzelfde gehad en hoe heb jij het toen opgelost?
Ik wil dat wel eens weten
) en dan ben ik zooooooooo kwaad op dr.
Ik snap dan ook best dat het af en toe een beetje begint te vervelen voor zo'n paard.
)