knotjes maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

knotjes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 07:53

hoi,
ik rij wedstrijden en dan maak ik altijd knotjes met naald en draad, alleen de manen van mijn pony worden nu steeds wat langer dus het wordt steeds moeilijker om knotjes te maken, maar de manen afknippen doe ik niet want dat vind ik zonde. Hoe maken jullie je knotjes (foto's)? Een hengstenvlecht vind ik er ook mooi uit zien, en ik kan ook strak vlechten alleen die gaat er altijd uit tijdens het rijden, heeft iemand misschien tips (foto''s) om een goede hengstenvlecht of mooie knotjes te maken. Want ik weet ook niet of een hengstenvlecht mag, want mijn pony is geen haflinger,tinker,fries want daar mag het wel bij.
dit is mijn pony:
Afbeelding

ik hoop dat iemand goede tips heeft!!

Urielle

Re: knotjes maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:59

Manen trekken en terug met naald en draad vlechten blijft voor mij het mooiste.
Prachtige pony heb je!

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 08:04

Urielle schreef:
Manen trekken en terug met naald en draad vlechten blijft voor mij het mooiste.
Prachtige pony heb je!

oke bedankt voor de tip, dankje :)
alleen ik denk dat ik dan misschien nog steeds hetzelfde probleem over hou, want de onderkant van het elastiekje dan zo een los plukje die blijven altijd beetje lang. Hoeveel knotjes zou ik ongeveer moeten maken denk je?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:34

ja idd. met naald en draad vlechten dat is heel erg strak, maar wel vervelend met er uit halen..
als je op google zoekt, die je veel voorbeelden/tekeningen en filmpjes hoe je dat kan doen;)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:30

ramb0lientje schreef:
ja idd. met naald en draad vlechten dat is heel erg strak, maar wel vervelend met er uit halen..
als je op google zoekt, die je veel voorbeelden/tekeningen en filmpjes hoe je dat kan doen;)

Ja ik kan ook wel goed met naald en draad vlechten, alleen hou ik altijd van die lang plukken aan de onderkant over en dat is moeiljik met opsteken, heeft iemand misschien nog meer tips?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:36

Rowenaduke schreef:
ramb0lientje schreef:

Ja ik kan ook wel goed met naald en draad vlechten, alleen hou ik altijd van die lang plukken aan de onderkant over en dat is moeiljik met opsteken, heeft iemand misschien nog meer tips?

Wat bedoel je met van die lange plukken aan de onderkant? Bedoel je dan dat het na het elastiekjes nog ver uitsteekt? Toen ik mijn fries nog deed knotten, vouwde ik het onderste stukje altijd een paar keer dubbel en dan nog een elastiekje eroverheen, zodat je wat makkelijker kan knotten zonder dat je steeds moet zorgen dat het onderste stukje niet uitsteekt.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:37

Rowenaduke schreef:
ramb0lientje schreef:

Die lange plukken aan de onderkant kun je voorkomen door ze om te vouwen en er een extra elastiekje om heen te doen. Dan voorkom je heel gemakkelijk de plukken af. Mijn pony heeft ook lange manen, maar daardoor zijn de knotjes mooier en voller geworden. Als je het knotje op de hals 'zet' in plaats van ernaast hangt, is het met super lange en dikke manen ook nog mogelijk. Ik vlecht ook wel eens een fries in met hele lange dikke manen met naald en draad. De knotjes blijven goed en het ziet er ook netjes uit.

Een hengstenvlecht is ook mooi, maar dan moet je ook met draad vlechten. Anders zakt de vlecht uit. Ik weet niet precies hoe, maar als je de zoekmachine hier op bokt gebruikt kun je dat makkelijk vinden.

Edit; typ foutje

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:05

Bedankt voor alle tips *D , dan doe ik voortaan het onderste stukje wel dubbelvouwen!

Fenna_sJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:40

volgens mij heb je net zo'n topic geopend, beetje onnodig.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:50

Ja klopt, alleen dit was niet helemaal de bedoeling :P

Plukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

Zelfde probl;leem,
alleen iemand had mij DE oplossing gegeven!!
als je de hengsten vlecht af hebt..
gwn vast maken met naald en draad!!

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:54

Plukkel schreef:
Zelfde probl;leem,
alleen iemand had mij DE oplossing gegeven!!
als je de hengsten vlecht af hebt..
gwn vast maken met naald en draad!!

Hoe moet je die hengstenvlecht dan vast maken?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:59

WD-V -> VSW

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:08

Hallo,
Je kan proberen misschien wat dikker knotjes te maken.
Maar ik zou ze persoonlijk gewoon trekken.
En dan 11 a 13 knotjes.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:14

Je moet het draad meevlechten in de hengstenvlecht, dan zakt deze niet uit. Of met een lange draad door de hele vlecht heen en weer steken en dan vastmaken.

Dubbelvouwen van de vlechtjes en stiekje erom werkt het best voor knotten bij lange manen. Maak vooral niet teveel knotjes een stuk of 6/7 is wel genoeg. Anders worden de knotten snel te dik bij lange manen, maar dat kun je het beste zelf uitvogelen wat past bij jouw pony.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 22:14

ja bedankt voor de tips!