Hallo ik heb een draver merrie van 17 jaar oud .. deze staat nu op een stalling te verweg van mijn huis. nu heb ik een aanbod gehad om hem in de wei te zetten dichter bij mij huis alleen staat hier ook een mini shetlander hengst in. zou dit kwaad kunnen???????
Ja, als je geen veulen wilt. De merrie gaat desnoods liggen als ze hengstig is, dus hij komt er wel bij. Plus dat shethengstjes echte drammertjes zijn, hij zal dus blijven proberen bij je merrie. Geen goed idee.
Mijn merrie staat nu nog steeds bij een shetlander hengst in, als wij de merrie apart zetten als ze hengstig is breekt hij overal doorheen of onderdoor. Hij krijgt het voor elkaar om onder de omheining door te rollen
Wel een beetje sneu voor het hengstje natuurlijk! Weet je hoe die gefrusteerd gaat raken met een merrie die hengstig is en waar hij niet bij kan! Niet leuk, dus niet doen, voor zowel de merrie als de hengst!
Zolang er andere (kleine maats) merries zijn raakt hij echt niet zo gefrustreerd hoor. Bovendien, als hij al bij een merrie mag komen moet hij dat toch met beleid doen.
WhySoWhite
Geplaatst: 04-07-10 21:54
ik zou het niet doen, een ongelukje zit ook achter een draadje haha
Kabouterdans
Geplaatst: 05-07-10 09:42
Vraag Areke hier op bokt eens hoe die dat doet. Ze heeft een gelderse merrie met een shetland hengstje samen in de wei.
ik zou het ook niet doen een hengstige merrie is wel heel erg makkelijk tedekken en dat maakt dan niet uit hoe groot de merrie of de hengst is ze gaan er inderdaad wel vor liggen of in een kuil staan of hoe dan ook ze zullen het wel gaan proberen.
Aukelizzy
Geplaatst: 18-07-10 17:21
Niet doen...Het is nooit handig om een hengst met een merrie samen te zetten en er van uit gaan dat het wel goed zal gaan. Het verschil in grootte zegt niet veel..
hengsten hebben nog wel eens de neiging te gaan jagen. zo ook in 98 bij ons. jaarling mini shet elke x achter mijn 2 jarige e merrie aan. uiteindelijk hek over gesprongen knie schijf gebroken en einde carriere.
daniellegijs
Geplaatst: 18-07-10 21:52
Een vriendin van me heeft ook haar mini hengstje bij haar merrie staan. Dit gaat heel goet, maar Queeny is ook als ze henstig is een blijfvanmijnlijf merrie
Klavertjes4
Geplaatst: 19-07-10 11:25
Absoluut niet doen. Je weet nooit hoe dit gaat verlopen. En stel dat hij haar gaat dekken, zit jij straks met een veulentje wat niet echt gewenst is.
Je kan dit beter niet doen. Ook niet voor de hengst trouwens.
http://img104.imageshack.us/img104/1381/dsc09241.jpg Ontsnapte shethengst van stalgnoten, die werd op een gegeven moment zo'n beetje verliefd op [***] en ontsnapte om bij haar te zijn. Zij ging wel steeds lager met dr billen en hij bleef het maar proberen. Lukte steeds niet (gelukkig), maar dat is voor het hengstje ook niet erg leuk, erg frustrerend.
Tenzij hij mag dekken bij andere paarden zal het minder erg zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan dat het goed gaat inderdaad, sommige paarden gaan wel erg ver en gaan ervoor liggen.
Paardenpret
Geplaatst: 25-07-10 20:46
iik zal het niet doen, te groot risico dat je een veulen krijgt
xMayo
Geplaatst: 11-08-10 19:17
De kans dat het hengstje gaat dekken, hoe dan ook, is groot. Ik zou het niet doen denk ik.