2e snede verkopen (koper alles zelf doen) voor hoeveel ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

2e snede verkopen (koper alles zelf doen) voor hoeveel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 13:19

Het hooi is weer binnen en het is weer veel te veel %) gedeelte is al verkocht maar....mocht er nog eens regen komen dan heb ik nog de 2e snee.

Het is bijna 2hectare hooiland, zonder onkruid e.d vorig jaar eind augustus was het gras alweer zo hoog dat ik moest maaien voor de winter. Ik heb het toen nog net aan een boer kunnen verkopen voor, schrik niet 150euro (hij deed alles zelf) er kwamen toen nog 18 ronde balen vanaf (1e snee 2009 waren 28 balen)

Dit jaar kwamen er 31 balen van de eerste snee (de grote ronde balen)

Hoeveel is een normale prijs als vergoeding voor de 2e snee ? pakken en wikkelen kostte mij vorig jaar 11euro per baal, daar kwam nog maaien, schudden en op ruggen leggen bij.

*edit: deze toevoeging: ik woon in ZV want ik neem aan dat regio ook uitmaakt ;)

joyce B

Re: 2e snede verkopen (koper alles zelf doen) voor hoeveel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:48

dat vraag ik me eigenlijk ook af O:)
Alleen viel bij ons de 1e snee erg tegen, maar heb ik nog voer van vorig jaar.

De boeren hier hebben over het algemeen zelf genoeg gras.
Ik had met 1 boer de regeling dat hij in ruil voor het maaien en schudden de helft van het gras mee nam. Dan had ik alleen perskosten en hij had extra gras. Nu heeft hij zelf genoeg land en geen interesse meer...

Heb het het 1e jaar aan de buurboer gevraagd, maar die had toen ook geen belang bij meer gras.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:32

Het hoeft natuurlijk geen boer te zijn, maar iemand met een aantal paarden die zelf geen hooiland heeft en die precies wil weten waar het vandaan komt :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:19

Ik heb het land vorig jaar ook laten hooien en weg laten halen met gesloten beurs. Ik was geholpen en de loonwerker ook.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:47

Bij ons in de buurt kost een ronde foliebaal ca. € 40,- Voor het maken daarvan (persen en wikkelen) rekent onze buurboer € 20,-. Maar voordat je zover bent moet het natuurlijk eerst nog gemaaid, een paar keer geschud en dan opgewierst worden, wat in principe natuurlijk ook geld kost. De waarde van alleen het gras zal dus € 10,- à € 15,- per baal zijn.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:01

als ik jou was dan zou ik zelf pakken maken enz en deze pakken dan verkopen ( laten ophalen van het veld) dan verdien je er meer aan !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:46

Ja, weet ik, maar ik heb echt geen tijd om me daar mee bezig te houden :-)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:19

Als ik zelf hooi maak voor derden dan wordt het voor de normale prijs die op dat moment is verkocht. Ik maak dus van de 2de snee zelf kleine pakjes en verkoop die in de winter.

Wat jij doet: met een gesloten beurs. Jij bent geholpen en hebt er geen werk/onkosten aan.