Ik heb ff een vraagje voor jullie, dit is de situatie;
Ik heb een mini pony, deze komt by ons in de tuin te staan. Nu hebben we een schuilhok gebouwd(ik heb heel dapper meegetimmerd
) en omdat dat op gras staater eerst een dikke laag zand gelegd, daarop tegels van 30x30 cm gelegd. Maar nu moet er wel strooisel in. Aangezien mijn andere pony heel fijn op vlas staat wil ik dat
hier ook hebben. Maar dat kan der niet zomaar op. Dus mijn idee; Eerst rubber stalmatten(zo groot als mogelijk, liefst uit 1/2stuk(ken) en dan daarop een dikke vlasvloer.
Dit natuurlijk elke dag drolvrij maken & 1 keer per week natheid eruit zoals wij by het andere vlas ook doen.
En dan bijv. 1 keer per 2 maanden al het vlas erui & de matten eruit, ze goed afspuiten en wassen en ze er dan weer droog in.
Maar nu las ik op bokt, enge vieze verhalen over wurmen en maden in de matten. Dat wil ik natuurlijk niet hebben.
Deze mensen hadden wel alleen rubbermatten zonder strooisel.
Ik wil dus vooral rubber matten voor de hygiene en het goed schoon kunnen maken, wat met tegels nietzo goed gaat
.Ik wil hele matten, dus zonder gaten erin, gewoon dat het 1 goed schoonmaakbare ondergrond onder het vlas is.
Dus, Iedereen die hier ervaring mee heeft,
Iedereen met tips & met goede adressen voor matten;
Reageer vooral
!Oohja, Als iemand een ander goed idee heeft ipv rubbermatten ofzo, reageer ook. Ik sta open voor andere oplossingen!
Wij hadden er als strooisel stro op
. Ik heb al een mail klaarstaan.. gaat zo zsm de deur uit.