''overtollige'' vliegjes in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daffie9

''overtollige'' vliegjes in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:08

Heeei bokkers,
wij hebben op stal zo ontzettend veel vliegen en we komen er niet af. op dit moment is het denk ik ook niet zo gek dat er veel vliegen zijn. maar wat doen jullie eraan? we zouden het graag willen weten. :D

Xhiske

Re: ''overtollige'' vliegjes in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:10

ik doe er zelf niets aan, maar ik moest zaterdag helpen bij de marathon in gaasterland en iemand die meereed gaf de tip dat je een soort vliegenspul rondom je hele stal moet spuiten, en dat er dan geen vliegen meer komen. het was niet gewone vliegenspray voor op een paard maar echt voor de omgeving. ik heb alleen geen idee meer hoe dat heette.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:30

Verplaatst van MD naar VSW.

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:42

Je hebt ook zo'n paarse lamp die je in/buiten de stal kunt ophangen en eventueel van die plak hangers (sliert die hangt). Wel vervelend al die vliegen!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:53

Wij hadden op stal altijd zo'n paarse lamp hangen. Dat hielp echt heel goed, we konden de opvangbak daarvan praktisch elke dag wel legen.

Je hebt ook nog van die grootmoeders middeltjes, één daarvan is het vullen van boterhamzakjes met water en deze vervolgens in de deurpost hangen. Hierdoor komen de vliegen niet binnen. (het klinkt waarschijnlijk alsof ik je voor de gek wil houden, maar probeer het maar eens!)

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:04

@flew
Dat heb ik idd ook eens op tv gezien met boterhamzakjes.. Blijkt een oplossing te zijn.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:44

zorgen dat er trek is in de stal, niet in de boxen uiteraard. en zo veel mogelijk drolvrij houden scheelt ook.

_flodje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:09

er zijn van die grote elektrische schokdingen, dat is wel handig, maar zelf heb ik er nooit zo'n last van

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:45

Ouderwetse vliegenstrips + "Permanent" verkrijgbaar bij de boerenbond. Mijn paarden hebben op stal geen last van vliegen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:02

Ik heb ook van die vliegenstrips op stal gehad. Na de 3e zwaluw die er in vastzat heb ik ze maar weer weggehaald.
Zo schoon mogelijke stallen, frisse wind en de paarden zo weinig mogelijk op stal werkt het beste.