Manen trimmesje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Manen trimmesje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 15:22

Hai bokkers!

Bij mijn verzorgpaard wil ik graag een flink stuk van haar manen af halen, manen trekken is bij haar geen doen, ze heeft zulke gigantisch dikke manen!
Nu kwam ik het trimmesje tegen, is het hiermee makkelijker om de manen eraf te halen?

Ik wil niet knippen, omdat ik dat er persoonlijk afschuwelijk vind uitzien, tenzij het event. mogelijk is om het met dit mesje natuurlijk weer mooi, en ''natuurlijker'' te laten lijken! :)

ReneeMonty

Re: Manen trimmesje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:47

Bij mijn paard knip ik de manen altijd eerst op ongeveer de goede lengte, ietsje langer laten anders kom je met snijden niet uit. Daarna snij ik de manen zodat het er natuurlijk uitziet. Wel het snijmesje aan de achterkant houden (tussen hals en manen) en dan snijden. Als je de bovenste manenlaag snijd word die korter dan de onderlaag en dat ziet er niet uit. Het is eerst even oefenen maar je hebt vrij snel door wat je moet doen om het mooi te krijgen.:)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:48

Okee bedankt! :D

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:01

Met een schaar kan je ook een natuurlijk effect creëren ;)
Persoonlijk vind ik mesjes rommel, maar dat is dan ook omdat ik er niet mee kan werken :D

(Zelf vind ik bij dikke manen trekken juist het mooiste resultaat geven, al is het misschien wel het meeste werk.)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 17:26

Haha met een schaar zou mij niet netjes lukken denk ik :+

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:34

Ik knip sinds korte tijd ook de manen. Ik maak ze dan eerst nat en kam ze strak naar beneden, houd het strak naar beneden en dan knip ik er wat af. Steeds een stukje manen erbij pakken en als ze dan weer droog zijn, trekken de manen vanzelf weer op en lijkt het net getrokken terwijl je wel een gelijke lengte houdt voor het vlechten! Ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Je kunt, als je er toch een behoorlijk stuk wilt afhalen, het proberen met knippen en dan alsnog met het mesje bijwerken.

Succes!

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:39

Oja en knippen bij paarden die niet zulke dikke of veel manen hebben zou ik ook eerder doen dan een paard met een enorme bos. Dan zou ik idd voor het trekken gaan.

chantaleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:50

je hebt ook kammen die de haren breken kan ook handig zijn of snijden

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:29

Ik knip ze altijd enigzins op één lengte en dan werk ik het bij met het uitdunmesje, dit is ongeveer een week te zien en daarna ziet het er weer normaal uit.