Onmogelijk om op wei te zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Onmogelijk om op wei te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:42

Als ik naar 2 HAVO doormag dan mag een een leasepaardje.
Hij heet Indy en staat op manege katsbek
dus ik had hem een weekje gehuurd om te kijken hoe hij nou precies is enzo
maar hij blijkt heel raar op wei te doen
samen met 2 andere pony's had ik hem op wei gezet
hij hij bleef maar voor het hek staan rennen en te hinniken
de eigenaar had gevraagt of ik hem van wei af wou halen omdat hij eerder weleens over de omheining heengesprongen was.
toen ik hem dus weer wou pakken bleef hij gewoon doorgaan met heen en weer draven, dat ik hem vasthad boeide hem vrij weinig, dus ik had hulp gevraagd aan een volwassenen.
Met hengstenbit had ze hem van wei gehaald maar toen ze eenmaal 5 meter ofzo de wei uit was begon hij volop weg te rennen dus ze liet hem los.
Mijn vraag is nu dus,
waarom gedraagt hij zich zo en wat moet ik eraan doen?
of is het beter om voor een andere leuk leasepaardje te kijken?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:26

Is dat arme beest het wel gewend om met andere paarden te zijn, of om überhaupt buiten te zijn?

Anoniem

Re: Onmogelijk om op wei te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:27

Angst om weg te zijn van de groep?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:02

Asyaa schreef:
Angst om weg te zijn van de groep?

volgensmij heeft hij niet echt een 'groep' hij bijt naar alle paardjes en kan het paardje in de stal naast hem ook niet zien

Jootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:07

angst voor de groep? Zoals Dani_ ook zegt..is het paardje wel gewend om buiten in een groep te staan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:19

Het lijkt me verstandig om een ander leasepaardje uit te zoeken. Deze heeft een paar omgangsvormen die niet bij jouw niveau passen. Als hij je straal negeert en met een hengstenbit (-ketting?) niet te houden is door een volwassene is hij voor een manegeruiter van 14/15 echt teveel een uitdaging, dat is niet veilig. Persoonlijk vind ik het niet correct dat een manege zo'n pony wil verleasen aan kinderen. :n

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 06:19

Waratje schreef:
Het lijkt me verstandig om een ander leasepaardje uit te zoeken. Deze heeft een paar omgangsvormen die niet bij jouw niveau passen. Als hij je straal negeert en met een hengstenbit (-ketting?) niet te houden is door een volwassene is hij voor een manegeruiter van 14/15 echt teveel een uitdaging, dat is niet veilig. Persoonlijk vind ik het niet correct dat een manege zo'n pony wil verleasen aan kinderen. :n

idd wat je zegt! slechte zaak!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 18:26

Waratje schreef:

Het is zoiezo nog niet zeker of hij wel geleasd mag worden, omdat hij soms erg sterk kan zijn

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 18:28

Ik heb de laatste tijd wat meer grondwerk met hem gedaan en hij luisterd nu wel beter, maar of ik hem nou op wei durf te gaan zetten :n