Welke graaskorf is echt goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Welke graaskorf is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:31

Goedenavond,
nog snel een vraag voor het slapen gaan.
Mijn 2 Fjorden heb ik met graasmaskers in de wei staan, het werkt echt super.
alleen zijn de maskers die ik nu heb al zover doorgesleten dat ze weinig nut meer hebben.
Deze maskers komen van Horseshop International ( 15.40 p.s )

Nu heb ik al gekeken naar de Best Friend maar deze vind ik wel heel erg duur.
Vooral omdat ik er 2 nodig heb.

Welke graasmaskers hebben jullie, en hoe houden deze zich?
Mijn fjorden hebben deze nu 2 maanden omgehad, ongeveer 12 uur per dag.

Is er een masker dat goedkoper is dan de Best Friend maar met dezelfde kwaliteit?
alvast bedankt!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:06

keeyzie schreef:
Nu heb ik al gekeken naar de Best Friend maar deze vind ik wel heel erg duur.
Vooral omdat ik er 2 nodig heb.

Heel begrijpelijk dat je het duur vind. Ik heb ook 2 paarden en veel dingen moet je dan ook dubbel hebben.
Maar misschien is het in dit geval toch goedkoper om een goede kwaliteit te kopen die dan wel duurder is, maar waarschijnlijk ook veel langer meegaat.
Je hebt er nu 2 maanden mee gedaan? Dan heb je er dus 6 per jaar nodig. (of 12 eigenlijk). Dat is dus 6 x 15,40 = 92,40.
Ik heb voor mijn ene paard de greengueard van de Paardendrogist. Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, want hij heeft hem nog maar een paar weken. Maar hij ziet er toch wel heel erg sterk uit. Die kost iets van 55 euro. Duur, maar als hij een jaar mee zou gaan, ben je al goedkoper uit.

PreHungaro

Re: Welke graaskorf is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 16:38

wat je zeg klopt helemaal. Ik kan beter 1x een dure kopen dan 10x een goedkope, daar kwam ik dus nu ook achter. Heb deze goedkope gekocht om te proberen of het iets was.

Alleen was mijn vraag of er een graaskorf is die qua kwaliteit vergelijkbaar is met de Best Friend maar goedkoper is.

De greenguard vind ik niets, die krijgen mijn Fjorden binnen een uur van hun neus af. Daarbij knip ik bij de graasmaskers alle onnodige delen eraf zodat hij lekker luchtig is.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:05

In het geval van graaskorven is goedkoop meestal duurkoop!

De best friend doet het aardig, de greenguard doet het nog beter bij ons op stal.

TIP bij de greenguard : ipv die lederen riempjes te gebruiken om de korf aan het halster te bevestigen kan je beter van die plastieken sluitingen (die dingen die je vast trekt en dan niet meer losser kan maken :o? ) gebruiken. Dit is vele malen steviger dan de riempjes!!

De goedkopere modelletjes hebben het geen uur uitgehouden ;)

antje_vip

Re: Welke graaskorf is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:04

ik heb 1 van Pagony, bij Divoza gekocht. Myn pony heeft em 2 maanden om en tot nu toe doet ie het prima! Wel een beetje schuurplekjes...
Kost 22 euro ofzo