Welke weidepaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Welke weidepaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 21:56

Welke paal is beter/fijner, een kunststof prikpaal of een ijzeren varkenskrulpaal?

friesiszwart

Re: Welke weidepaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:18

ik vind de kunststof prikpalen beter doordat je verschillende hoogte en meerdere draden kan spannen.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:19

De palen van kunststof werden bij mij altijd erg krom als je de draden/lint iets strakker aanspande.
Daarnaast werden ze ook krom door de wind, en breken ze veel sneller bij mij dan die ijzere paaltjes.

Mijn voorkeur (voor tijdelijke afrastering) gaat uit naar ijzere paaltjes :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:27

friesiszwart schreef:
ik vind de kunststof prikpalen beter doordat je verschillende hoogte en meerdere draden kan spannen.

Op die platte metalen (rode) paaltjes kun je isolatoren zetten op iedere plek die je maar wilt:
Afbeelding
Je hebt ze ook voor (smal) lint, maar daar kan ik even geen plaatje van vinden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:55

Ibbel schreef:
friesiszwart schreef:

Op die platte metalen (rode) paaltjes kun je isolatoren zetten op iedere plek die je maar wilt:
Afbeelding
Je hebt ze ook voor (smal) lint, maar daar kan ik even geen plaatje van vinden.

Dat klopt maar na een paar keer veranderen gingen ze schuiven, daarbij vond ik het lastig bij het verzetten (strookbegrazing). Ik heb nu alleen nog die plastic paaltjes en ik span ze meestal tussen vaste palen in waardoor er een enkele paal verbuigd. Het voordeel is als de paarden uitbreken de plastic palen afbreken. Lopen de paarden wel los maar hooguit een schaafwond.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:00

Wij hebben de plastic. Ze zijn wel wat krom maarja dat trekt wel recht als je de lint wat spant.
Voor de rest vind ik ze wel stevig alleen als er een paard doorheen gaat zijn ze wel kapot maar dat vind ik juist wel goed.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:15

ik heb de plastick prikpaaltjes. ik aan de buitenkant houten paaltjes staan dus kan het draad goed strakspannen zonder dat ze krom trekken.
ik vind deze makkelijker omdat je op alle hoogtes draad kan spannen.