Hoi Ik zoek een snelgroeiende boom of struik die groen blijft en die toch niet giftig voor paarden is. Een naaldboom bijv? Evt een soort klimop maar de Hedera is erg giftig. Ik benieuwd wat jullie hebben aan planten/struiken/bomen. Is boerenwormkruid ook een goed idee, hoorde eens dat paarden dat zelf eten als ze 'denken' wormen te hebben.
Okee tamary ik wist niet dat het giftig was. Die beuk gaat zijn blaadjes verliezen in de winter toch hoogendroog? Ik wil het juist groen houden. Meidoorn ga ik opzoeken.
zigranta
Geplaatst: 29-06-10 20:56
Laurier is een groenblijver maar je moet wel uitzoeken welke je moet hebben want sommige zijn giftig en andere niet.
Beukenhaag verliest zijn blaadjes pas als de nieuwe knoppen al beginnen uit te komen. De blaadjes worden in de herfst wel bruin, maar vallen pas heel laat af.
Beukenhaag zou ik zelf nooit doen want die verdorde blaadjes die zo lang blijven hangen ritselen ook erg leuk!(bevorderd bakkabouters)
Amalarab
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-10 07:51
zigranta schreef:
Beukenhaag zou ik zelf nooit doen want die verdorde blaadjes die zo lang blijven hangen ritselen ook erg leuk!(bevorderd bakkabouters)
Gelukkig heb ik geen bak!
8nnemiek
Geplaatst: 01-07-10 07:56
Mac schreef:
De gewone ordinaire "Kerstboom" is ook niet giftig.
kerstbomen en andere naaldbomen zijn wel giftig, maar dat 'gif' is zo zwak dat het niet veel kwaad kan De spar is wel redelijk giftig, kan zorgen voor braken (bij mensen en katten enzo) en diarree en maag/darmproblemen.