Voerende voorbijgangers : wat voor bordje aan het hek ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Voerende voorbijgangers : wat voor bordje aan het hek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 10:52

Sinds een paar dagen kan Rena vanuit de gewone wei nu ook naar het dijkweitje lopen , en ze staat eigenlijk constant bovenaan de dijk te grazen , te kijken , en mooi goudkleurig met witte manen te blinken in de zon. Als ze bovenaan staat staat ze op anderhalve meter van de weg. Het is een weg van / naar het dorp , en er komen best veel fietsers en wandelaars langs , ook vaak met kinderen.

Kortom : ik ben bang dat je erop kunt wachten totdat mensen haar gaan voeren :P

Ben ook bang dat weinig hier tegen gaat helpen....je hebt toch altijd mensen die het onzin vinden en er vanalles bij willen gooien.

Bij een bordje "Niet Voeren" zullen velen dan al snel denken : ach maar dat ene appeltje / die paar boterhammen , enz. van mij dat maakt niet uit.

Rena is niet zo'n hele gezellige pony zeg maar dus die zal vast niet direct naar mensen toelopen , maar als ze door krijgt dat er wat te halen valt... :=

Bestaan er ook wat leukere / betere bordjes / teksten die je op zou kunnen hangen ? Iemand een idee ?

Ik wil gewoon niet dat ze als vuilnisbak gaat dienen voor allerlei brood en schillen , ze is toch al gevoelig op haar spijsvertering en het blijft een pony , dus snel vet :P

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:54

Maak er iets van als: niet voeren ivm gezondheid. Iets in die richting?

visitor1

Re: Voerende voorbijgangers : wat voor bordje aan het hek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:59

iets van: Ik krijg genoeg te eten van mijn baas, van extra krijg ik pijn in mijn buik. (niet voeren dus a.u.b., alvast bedankt!)

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:00

bordje met; bedankt voor het aanbod, maar ik word al gevoerd.
of; ik let op mijn slanke lijn.
of; alleen mijn baas voert mij

maar die met waarschuwing over gezondheid, help misschien meer.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:01

Wij zijn op dieet wegens medische redenen, niet voeren dus!
(ook geen appeltjes,worteltjes etc.)

staat hier ook een bordje van, en iedereen blijft eraf :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:02

De tekst die vaak in dierentuinen staat werkt op zich wel in aangepaste versie: niet voeren, deze paarden krijgen een speciaal dieet ivm ziekte.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:05

Hier was laatst een heel uitgebreid topic over, ik denk dat je daar heel veel aan hebt. :) Misschien even de zoekfunctie gebruiken?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:08

"Als ik te veel appeltjes en boterhammetjes slik
Word ik echt veel te dik
Kom me dus gerust even aaien
Maar geef me alsjeblieft niets te snaaien!"

Oh wacht, het is niet zo'n gezellige pony :+ Dan... als ik naar je toe kom mag je me gerust even aaien
Laatst bijgewerkt door odetteke op 29-06-10 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:10

Wat voor bordje je ook neer hangt,veel mensen storen er zich niet aan en voeren toch.
Een verzorgster sprak iemand persoonlijk aan om geen groente en tuinafval in het weiland te gooien.Wat zegt die man?ow maar ik doe dat altijd en doe het gewoon weer.Zelfs eierschillen liggen er tussen.Je doet er nix tegen!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:10

Ik lees even mee :)

De bordjes niet voeren blijken sommige mensen echt niet te kunnen lezen namelijk.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:11

Vind het 'slanke lijn' bordje wel een hele leuke. Persoonlijk zal ik om zo'n bordje lachen, de eigenaar ineens heel sympathiek vinden en me realiseren dat dát eigenlijk de reden is dat ze liever niet hebben dat je voert. Want wat, denk ik, de meeste mensen denken is dat je niet mag voeren omdat wát je voert slecht voor het paard zou kunnen zijn. Maarja een appeltje is toch gezond? Mijn boterham is toch niet beschimmeld?
Die ziekte schrikt ook wel af, maar krijg je dan niet dat reguliere langskomers na een jaar denken, is dat arme beest nu nog steeds ziek? Zit dát wel goed?
Enfin, dit is mijn bescheiden mening.
Laatst bijgewerkt door Lydalfa op 29-06-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Afbeelding

;-)

8nnemiek

Ik heb ophangen "niet voeren aub, paard heeft suikerziekte" en in het klein eronder "dus ook geen fruit, groente en brood aub"

Het is nooit officieel bewezen dan meneer insulineresistent is, maar hij kan wel heel slecht tegen suikers. En het bordje lijkt te werken, ik heb geen aardappelschillen en brood en appelschillen meer gezien..

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:13

Haha, die vingerrs vind ik sterk. Maar penny-meisjes denken, oh maar ik weet wel hoe ik dat voorkom! Platte hand!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 11:16

Bedankt voor de reacties al tot zover !

Ik vond wel een topic van 3 jaar geleden , maar niets recents :)

Kun je nou eigenlijk niks doen tegen mensen die niet meewerken ?

Ik kan me voorstellen als je je hek vol met bordjes hebt hangen , en iemand gooit toch een zak met rommel leeg bij je paard op JOUW land , terwijl je net beleefd staat uit te leggen en te vragen om dat niet meer te doen , dat je dan consequenties aan die actie van die persoon wil verbinden.

Als hij niet naar jou wil luisteren om te stoppen met het voeren van JOUW paarden / op JOUW grond troep te gooien , kun je dan dreigen met de politie ofzo , zou een wijkagent o.i.d. daar iets mee doen , in een verhaal zoals hierboven met een irritante buurvrouw ? :)

Ik hoop dat het niet zover komt hoor maar vindt het wel interessante materie :)

Anders moet je weer zelf dingen gaan bedenken , zoals hun kinderen opwachten en volstoppen met allerlei suikers enzo , misschien dat ze het dan snappen O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 11:20

8nnemiek schreef:
Ik heb ophangen "niet voeren aub, paard heeft suikerziekte" en in het klein eronder "dus ook geen fruit, groente en brood aub"

Het is nooit officieel bewezen dan meneer insulineresistent is, maar hij kan wel heel slecht tegen suikers. En het bordje lijkt te werken, ik heb geen aardappelschillen en brood en appelschillen meer gezien..

Hm , dàt vind ik wel een hele mooie eigenlijk Annemiek !! +:)+

Suikerziekte dat kennen de meeste mensen wel en daarvan weten ze ook dat het een serieus iets is , suikerklontjes e.d. rommel ban je dan al uit , en dan daaronder nog brood e.d. benoemen , want de meeste mensen weten niet dat dat ook boordevol suikers zit.... ik denk inderdaad dat dat wel goed zou kunnen helpen !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:31

@Pmarena:Als hij niet naar jou wil luisteren om te stoppen met het voeren van JOUW paarden / op JOUW grond troep te gooien , kun je dan dreigen met de politie ofzo , zou een wijkagent o.i.d. daar iets mee doen.

Daar heb ik idd. ook aan zitten denken.Als ik die man zie zal ik hem zeggen dat als hij niet stopt ik aangifte ga doen bij de politie.Dumpen van afval word het dan en dat is strafbaar.Zal ook proberen er een foto van te maken als die het doet,heb ik bewijs dat hij de persoon is.
Bordjes met Niet Voeren .i.v.m. Koliek mét uitleg over Koliek [dat het dodelijk is] hielpen ook niet hier.

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:40

Wij hebben shetlanders en hebben sinds vorig jaar er een bordje op gezet met pony´s niet voeren. Dit nadat er hier in de straat mensen waren die gedurende dagen achter elkaar een complete appelboom( De appels dan he) bij de pony´s in gooiden. De pony´s kregen dus elke dag minstens 6 emmers vol appels en dat zolang die boom appels had. Ik heb de mensen er ook op aan gesproken en dan zeggen ze dat appels toch geen kwaad kunnen en de pony´s ze ook toch gewoon allemaal opeten. :(

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:43

Ik denk trouwens dat als je het wettelijk wil aanpakken dat je het dan inderdaad in de hoek van eigen land en vervuiling moet gooien...
Zulke wetten zijn vast wel ergens op het internet te vinden en het misschien wel waard om uit te zoeken. Wie weet dat je dan een verbods-bord o.i.d. op zou kunnen hangen.
Verder ben ik wel van de humor en geloof ik dat je daar meer mee bereikt dan schreeuwen en dreigen. Maar het is waar sommigen mensen willen maar niet luisteren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 11:47

Het lijkt me wel nuttig om wat achter de hand te hebben inderdaad , als je zo'n hardnekkige treft :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:52

Is er naast een bordje niet de mogelijkheid om een extra draadje te spannen zodat ze niet bij de buitenste draad kan komen en het voeren daardoor wat wordt ontmoedigd?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:59

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:05

Bij ons hangt een bordje dat sommige van de paarden voedselallergie hebben en dat voeren hele nare gevolgen kan hebben, mogelijk zelfs de dood. Redelijk heftig maar wel waar, bordje is er gekomen nadat een van de paarden koliek had door iets wat hij had gekregen van een voorbijganger... Er is zelfs een keer pizza gevonden in de wei 8)7

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:06

Ik vind dit altijd erg goede bordjes om op te hangen. Ze zijn in het duits, dus een vertaling is wel handig ;) Maar ik den kdat ze de meeste mensen wel aanspreken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:11

odetteke schreef:
"Als ik te veel appeltjes en boterhammetjes slik
Word ik echt veel te dik

Kom me dus gerust even aaien
Maar geef me alsjeblieft niets te snaaien!"

Oh wacht, het is niet zo'n gezellige pony :+ Dan... als ik naar je toe kom mag je me gerust even aaien

Denk dat dit wel een leuk bordje is in combinatie met de opmerking over allergie/suikerziekte er onder.
Als je in een toeristisch gebied zit kan je het ook in het duits en engels ophangen, voor alle duidelijkheid kan je nog een plaatje van een hand met een appel met er doorheen een heel groot kruis erbij plakken op het bordje.