Hennep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Hennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:47

Ha Bokt!
Ik vroeg me net iets af, toen we allemaal bodembedekkingen opnoemden voor in de stal :')
Hennep wordt ook gebruikt als bodembedekking, maar de hennepplant is toch illegaal? Wietplant, toch?
Maar hoe kan het dan dat dat legaal is _O- ?

Sorry als het een rare vraag is _O-

Anoniem

Re: Hennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:47

Goede vraag! Ben ik ook wel benieuwd naar ja _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 06:42

Niet alle soorten zijn illegaal, zo wordt van hennep wordt ook touw gemaakt.

margatos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:14

Kijk even op http://www.hempbed.nl dan word er denk ik een hoop duidelijker.
Deze hennep heeft niets te maken met Hennepteelt in de zin van drugs. De gebruikte hennep is een ander lid van de Hennepplanten familie.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:13

Als bodembedekking voor je paard vind ik het ideaal spul, geen hoestende pony's meer en veel fijner en sneller uitmesten.
In de balen die ik gebruik zit eucalyptus en dat blijft ook nog eens lekker ruiken, mijn mesthoop ligt vlak bij de tuin van de buren en je ruikt er niets van, hun composthoop daarentegen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:21

Als bodembedekking wordt hennephout gebruikt, en dus niet de vrouwelijke bloem/bladdelen als in de zin van wiet.
Daarnaast zijn hennepplanten niet illegaal. Voor drugsteelt mag je er zelf 5 in bezit hebben, maar alleen voor eigen gebruik en dus niet voor handel.

Je hebt trouwens ook henneptouw, en hennepbodembedekking voor knaagdieren. Het stinkt niet snel en is erg sterk.