continu in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

continu in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 20:01

hi, in deze warmte staat 1 van mijn verzorgpaarden continu in de wei zonder schaduw. dag in dag uit. als ik op stal kom, open in ook altijd het hek tussen stal en paddock zodat ze kunnen kiezen en dan rent ze altijd gelijk naar de schaduw. Ook is ze vrij loom

2 paarden staan op stal met aaneengesloten paddock zodat ze kunnen kiezen
1 paard staat op de wei (wordt gescheiden door een had van de paarden in de paddock)

ze kunnen niet met z'n driën op stal (met die paddock) om dat het paard in de wei bronchites heeft en dus kuilgras krijgt terwijl de andere hooi krijgen.

ook is het paard in de wei al wat oudere, precise leeftijd weet ik niet.

Is het gevaarlijk voor een paard om continu in de zon te staan???

vibabu

Re: continu in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:03

Vorige week was ik nog in griekenland waar het een paar maanden geleden nog vroor en er nu een hittegolf was. dat paard stond hele dag in de 45 graden... Kon nou niet zien dat dat beest er last van had. Kreeg elke dag vers water en had weitje voor zichzelf. Dus of ze er last van hebben? ik denk van niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:04

Paarden kunnen net als mensen een zonnesteek oplopen.
Misschien kan je je paard op het heetst van de dag een douche geven??
Sommige (de meeste die ik ken) hebben er geen last mee de hele dag in de zon te staan.
Als er maar wel ruim voldoende water is.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:04

1 dag is wel te overleven, 2 of 3 ook wel, maar altijd?
Is het niet mogelijk een schuilstal of een houten wand oid neer te zetten om schaduw te creeren?

Mijn arabier heeft er gewoon totaal geen last van, het ligt een beetje aan het paard denk ik...

Villanelle

Re: continu in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:08