Beenproblemen voorkomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Beenproblemen voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 19:40

Als ik zo bokt doorspit kom ik heel veel beenproblemen tegen. Peesontstekingen, blessures enzovoort. Nu vroeg ik me af, is dit met goede zorg te voorkomen? En hoe?

Ik zat vooral te denken aan afspoelen, voedingssupplementen, gels en smeerseltjes. Maar als ik zo het internet doorspit zie ik het bos niet meer! Wie heeft uitleg over het gebruik hiervan. En heeft het zin of onzin? Wat is de beste manier, of is het niet te voorkomen? Zijn er nog andere manieren?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:03

Goede training: Dus geen instructeur die er van alles aanangt om die krul voor elkaar te krijgen maar iemand die er aan werkt om het paard op een juiste manier te laten bewegen. En wat mij betreft ontbreekt dit nog veels te veel in nederland
Goede huisvesting: Een paard is een bewegings dier hoe meer hij beweegt hoe beter. Ophokken is dus vragen om problemen en ook dit komt nog veels te vaak voor in nederland, of beter gezegd het wordt nog steeds te veel geaccepteerd met name bij de mensen die 'sport' rijden.
Goede hoefverzorging: Kies de juiste smid die correct bekapt en indien nodig een juist beslag aanlegt. Jij kan immer ook de 4 daagse niet lopen als je schoenen een maat te klein of te groot zijn.En op hakken kun je ook niet lopen.
Neem een ras wat nog niet zo doorgefokt is. Mijn paardentandarts en ik waren het er vandaag roerend overeens dat het huidige sportpaard niet zo'n goed gestel meer heeft. Veel paarden hebben problemen met hun lichaam en dat soms al op 3 jarige leeftijd.
Maar goed dit is iets wat ik 10 jaar geleden al riep.
Paard niet te vroeg inrijden. Ik vind 4 jaar een prima leeftijd om mee te beginnen. Paarden kunnen wel 25 of 30 jaar oud worden dus waarom die haast . Problemen krijg je vanzelf die hoef je niet op te zoeken ;)

Smeersels en supllementen zijn alleen goed voor de commercie.