Hoe krijg ik mijn merrie uit de groep?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Hoe krijg ik mijn merrie uit de groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 17:20

Mijn paard van net 5 jr staat overdag in de wei met een aantal jonge paarden (uit de opfok), in totaal zo'n 10 merries bijelkaar. Een gezellige club, maar soms een beetje té gezellig ;-) Ik rij haar zeer regelmatig, bijna dagelijks maar het wordt nu wat lastiger om haar uit de groep te krijgen, ze wil gewoon weg niet weg bij haar vriendinnetjes.... Met een brokje of snoepje lokken lukt wel, alleen heb ik dan gelijk 10 paarden achter me aan die allen dondersgoed in de gaten hebben dat ik iets lekkers bij me heb.... dus hoe krijg ik haar zonder al te veel problemen veilig uit de wei? Iemand tips.

LoveShetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:31

Misschien kan je haar iets lekkers geven als ze braaf is mee gelopen? Ze zal vast vrij snel de bedoeling begrijpen en dan heb je de andere merries ook niet achter je aan!

Chantaliiejj

Re: Hoe krijg ik mijn merrie uit de groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:51

of in een ander land zetten ?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:54

ik ga met loveshetten mee: beloning pas geven als ze uit de wei is weg vd andere paarden.

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:18

opletten dat je niet aanleert dat uit de wei altijd maar werken (rijden betekend). dit trainen is een goede manier om later problemen te voorkomen.