Bandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIndyraah

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:05

Heey,
Ik weet niet of dit hier juist staat maar zou iemand mij kunnen helpen & een foto laten zien hoe je bandages aan doet?
Ik heb een Fries, mijn mama zegt dat je die al kruisend moet aandoen.
Daar geloof ik niets van.

(mijn excuses als dit verkeert staat)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:45

Het is niet de bedoeling om je post na 12 minuten al omhoog te schoppen.
Dit topic verplaats ik van BEH naar VSW.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:25

wat is voor jou de reden om te bandageren?
besef wel, dat de temperatuur onder de bandages flink kan oplopen en dat is erg slecht voor de pezen, zeker met het weer van nu.

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 19:34

hinta schreef:
wat is voor jou de reden om te bandageren?
besef wel, dat de temperatuur onder de bandages flink kan oplopen en dat is erg slecht voor de pezen, zeker met het weer van nu.

Mijn fries loopt nog met haar achterbenen tegen elkaar aan haar enkels. ik heb bandages & peesbeschermers & ik gebruik ze allebei

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:39

Als ze met haar achterbenen zichzelf aantikt moet je peesbeschermers omdoen. Bandages hebben behalve voor de sier geen enkel nut, bieden ook geen ondersteuning en zoals eerder gezegd kan het binnen in de pees onder zo'n bandage heeel erg warm worden en dit kan schade aan de pees opleveren, en ik neem aan dat je weet hoe slecht doorbloed pezen zijn....en dus wat een ellende het is als je paard een peesblessure heeft.

Dus ik zou, behalve af en toe voor de foto ofzo, verder geen bandages doen...scheelt je werk en het is beter voor je paard z'n benen.

Zoals de naam al zegt, doe STRIJKlappen aan...als je paard z'n benen tegen elkaar strijkt ;)

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:35

ashley1 schreef:
Als ze met haar achterbenen zichzelf aantikt moet je peesbeschermers omdoen. Bandages hebben behalve voor de sier geen enkel nut, bieden ook geen ondersteuning en zoals eerder gezegd kan het binnen in de pees onder zo'n bandage heeel erg warm worden en dit kan schade aan de pees opleveren, en ik neem aan dat je weet hoe slecht doorbloed pezen zijn....en dus wat een ellende het is als je paard een peesblessure heeft.

Dus ik zou, behalve af en toe voor de foto ofzo, verder geen bandages doen...scheelt je werk en het is beter voor je paard z'n benen.

Zoals de naam al zegt, doe STRIJKlappen aan...als je paard z'n benen tegen elkaar strijkt ;)

Da doe ik aan & ja ik heb een lichtblauw deken & daar passen die bandages bij dus ik doe da heel af en toe is aan dus ik zou graag willen weten hoe je dat aan moet doen.
& zelf weet ik ook wel da da in de zomer geen goed idee is.

OlympusN

Re: Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:34

Ik snap je probleem niet zo.. Als je paard strijkt, zijn strijklappen beter. Daar zijn ze namelijk voor bedoeld.
Dat je een lichtblauwe deken hebt, en daar je bandages mooi bij passen..... Waarom heb je bandages om als je paard met een deken opstaat?

En om je vraag te beantwoorden, als je op google bandages intypt krijg je genoeg info+foto's+filmpjes

SuMaGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:16

kun je dan geen strijklappen omdoen in dezelfde kleur als de deken?