Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Silver_Bolly schreef:ze krijgen 1 keer per dag hooi, en 3 keer per dag brokken/muesli, ook voer ik zelf na het rijden zemelen.
Maar gewoon haar gang laten gaan, is dat niet slecht dat ze dan zoveel stro binnen krijgt?
Danielle84L schreef:Wees blij dat ze stro kan eten, zo komt ze de dag tenminste een beetje door en krijgt ze voldoende ruwvoer binnen.
Het stro vervangen door wat anders is geen oplossing! Dan kan ze niet meer voldoen aan haar behoefte naar ruwvoer. Stro eten is voor paarden trouwens geen probleem. Het is beter voor hun welzijn om wat te doen te hebben dan maar wat staan te staan en het voorkomt maagproblemen. Bovendien bevat het weinig energie dus ze worden er niet dik van.
Het is prima om altijd stro beschikbaar te hebben voor paarden om van te eten.
Maar 1x per dag hooi is veel te weinig.
diana1 schreef:En wat te denken van strokoliek? Het onbeperkt eten van stro is zeker niet zonder probemen. Niet elk paard is hiervoor gevoelig maar dat weet je vooraf niet.
Als het paard voldoende weidegang, hooi etc. krijgt kan het wel zonder stro.
eridinges schreef:Die van mij krijgt genoeg kuil en voer en staat bijna de hele dag op de wei, maar als ze op stal gaat eet ze heel der stal leeg. Hier is niks aan te doen. Ik zorg dat er een laagje ligt op de bodem en niet veel meer. Zodat ze de nacht doorkomt.