Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
In het najaar kun je dan een grote lading bestellen voor de hele winter. femke27 schreef:Zorg ervoor dat je een goede kurkdroge maar wel ventilerende ruimte hebt om dat hooi te bewaren. Anders is het niet zo lang houdbaar!
8nnemiek schreef:Heb je veel gras?
Een paard heeft 1 tot 2 kilo ruwe celstof per 100 kilo lichaamsgewicht per dag nodig. Een paard van 500 kilo eet dus zo'n 5 tot 10 kilo droog hooi per dag.
dorientjuh schreef:8nnemiek schreef:Heb je veel gras?
Een paard heeft 1 tot 2 kilo ruwe celstof per 100 kilo lichaamsgewicht per dag nodig. Een paard van 500 kilo eet dus zo'n 5 tot 10 kilo droog hooi per dag.
Niet geheel correct: een paard heeft minimaal 1 tot 2 kilogram droge stof per 100 kilogram per dag nodig. Dit komt neer op ongeveer 1,2 kilogram hooi per 100 kilogram lichaamsgewicht. Meer dan dit minimum is zeker aan te raden.
TS: Het klinkt niet alsof je een ondernemingsplan hebt opgesteld. Ik zou dat doen als ik jou was, al is het maar voor jezelf.
petitparis schreef:3euro/baal?! ofwel zijn de baaltje bij jullie groter ofwel woon je in een dure streek...
ik heb rechtstreeks van het veld geleverd baaltjes van 18 kilo aan 1.50 ...
nu ja voordroog in kleine baaltjes is ook wel duurder
wat stockage betreft, als jij in september eerste snede hooi koopt, dan ligt dit ook al 2 maanden gestockeerd
het hooi dat je nu voert, is ook van juni 2009.
nu daalt de prijs voor hooi van 2009, omdat het nieuwe volop wordt binnengehaald en het oude "in de weg" ligt. Maar een maand geleden, werd (althans hier bij ons) er tot het 3 dubbele van de prijs gevraagd. Wie door de strenge winter zonder hooi zat, was blij dat er nog mensen overschot hadden...
8nnemiek schreef:Heb je veel gras?
Dus ja zeker genoeg gras en zal dus wat minder hooi hoeven voeren. 's winters
Daar krijg je best wat pakjes vanaf. Dan kunnen je paarden ook direct op de wei zonder dat ze zich te vol eten.
dorientjuh schreef:8nnemiek schreef:Heb je veel gras?
timokyana schreef:dan worden die van mij moddervet en bevangen bij de hoeveelheid hoe jullie voeren
Succes TS!
Showtime_ schreef:Ik heb 4 hectare waar het gras nu ongeveer een halve meter staatDus ja zeker genoeg gras en zal dus wat minder hooi hoeven voeren. 's winters
komen ze ook op de wei als het weer het toelaat.