Ben al twee dagen op een stuk vollop aan het zoeken geweest en vandaag misschien toch iets gevonden. Maar dit forum zou dit forum niet zijn, als er geen vragen werden gesteld aan de experten
. Het gaat om een weide van 1,5 hectare groot, met schuistal aanwezig van ik denk zo'n 5 meter op 3,5m, maar dus langs een zijde volledig open. Momenteel wordt het stuk maar gehuurd voor 1 paard! Het paard staat daar dus nogal eenzaam met veeeel te veel gras voor hem alleen. De boer zorgt voor water en elektriciteit.
Hij vraagt voor deze weide te huren met schuilstal en water winter en zomer 75 euro per maand. De weide is op nog geen 1 km van mij thuis gelegen, maar ligt wel niet bij mensen aan huis zoals mijn huidige stal. Doch komen er genoeg mensen voorbij. De weide grenst ook aan een bos.
Indien ik in de winter wil hooi bijgeven, wat sowieso het geval zal zijn, moet ik dit wel extra betalen.
Mijn paard heeft deze winter in zijn box gestaan (boxen staan wel buiten aan de loods) en kwam maar een paar uurtjes per dag buiten (als het sneeuwde), anders moest hij 24u per dag in de box blijven. Ik merkte dat mijn paard het verschrikkelijk vond om in zijn box te moeten, maar dit zijn de regels van de stalling.
Nu vroeg ik mij af (aangezien dit nu "all-in" was heb ik er dus geen idee van):
- wat vinden jullie van de prijs die de boer vraagt en wat je ervoor krijgt
- of een paard zich in de winter makkelijk aanpast aan de temperatuur, indien hij geen echte box heeft, maar gewoon een schuilstal (ga ik dan dekens bij moeten opleggen?)
- hoeveel betalen jullie in de winter gemiddeld aan hooi, wat ik het verbruik bedoel ik dan
- is het stuk niet te groot voor maar twee paarden
- kan je een gehuurde weide in percelen opdelen om evt een deel te gebruiken als bak
Dank jullie!