Wij gaan onze paddock / inrijbak zelf aanleggen. Maar nu zie ik dat er verschillende soorten worteldoek in omloop zijn en voeg mij af welke ik het beste kan hebben. In elk geval niet van dat plastic achtige maar meer canvas achtige.
Heeft iemand een idee waar ik dat kan halen en wat het kost? En wat voor type drainage het beste is?
jacco_h
Geplaatst: 21-06-10 16:24
Haha, ook wij gaan zelf een paddock aanleggen en zijn al ruim een week aan het googlen voor een bedrijf dat stevig gronddoek leverd. we willen namelijk een doek van 21 x 21 mtr uit 1 stuk zodat bij graven/schrapen het doek niet omhoog gehaald kan worden. Als iemand nog een bedrijf weet dat dit maakt/levert dan zien we het hier wel verschijnen.
v.w.b. de drainage is afhankelijk van de ondergrond, de diepte waarop je het gaat leggen en de afstand tussen de drains. wij doen bij onze wei drainage om de mtr met buizen van 60 mm, maar in principe moet om de 2 mtr mogelijk zijn als je buizen van 100mm neemt en ingraaft op 50 cm diepte
Jol1
Geplaatst: 21-06-10 22:23
Wij hebben ook worteldoek aan één stuk in de bak (20x40m). Ideaal omdat ze er ook in los lopen en nogal eens een gat graven. Volgens mij kun je die doeken door de leverancier van het doek aan elkaar laten naaien.
SantaCruz
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 10:07
Jol 1: waar hebben jullie het gekocht?
JaccoH: dat is ook toevallig! Ik wil het ook uit 1 stuk hebben. Maar niet dat plastic spul. Nu heb ik een linkje gevonden: www.gronddoekhandel.nl misschien dat je daar wat aan hebt. Verder weet ik dat Agterberg echt onwijs goed doek heeft, misschien kun je hun bellen en vragen en natuurlijk mij laten weten!! Maar in elk geval niet dat plastic achtige waar de planten zo doorheen kunnen.