Stallingsdilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Stallingsdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 07:14

Hallo allemaal.

ik zit nu een beetje met een kronkel in me maag en ik zou graag weten wat jullie zouden doen.

Mijn pony heeft onlangs 2 jaar in bruikleen gestaan en sinds een maand heb ik hem weer voor mezelf. Waar hij stond daar stond hij goed, kreeg veel aandacht van de kinderen daar, stond op kaal gras en kreeg hooi bijgevoerd. Ik had hem er graag laten staan, hij was daar gelukkig, maar vanwege de afstand (1 uur fietsen) zo'n 14 km, was het niet te doen om daar iedere dag heen te gaan.

Daarom ben ik dichterbij gaan zoeken, ben gewoon zonder voorkennis langs wat huizen met weide gefietst en gevraagd. Ik sta nu op 10 minuten afstand, dat is erg fijn. Maar de laatste dagen bekruipt me een zeer raar gevoel, er zijn ook geen duidelijke afspraken. Hij heeft nu 3 weken op een heerlijk stuk land gestaan maar daar stond hij met 1 ander paard en dat gras is gewoon veel te dik en ik ben veel te bang dat ie daar wat oploopt. Een paar dagen terug dacht ik ook echt even dat het niet goed was, dus voor mijn eigen gevoel een hele smerige stal staan uitmesten(ik vindt het respectloos om in een vieze stal te zetten, en hij was echt heel vies) anderhalf uur zoet mee geweest en hem er toen ingezet. Ik heb het die man vermeld voor ik vertrok en of ie hem wilde laten staan.
Diezelfde avond kwam ik nog even kijken of ie nog wat hooi moest hebben, hadden ze hem op een kaal land gezet (maar k wist van niks) en die hele stal leg gehaald :(
Gisteren kom ik op stal en het valt me opeens op wat een bende dat landje is waar die nu staat, ook ligt er een karkas van een dode kip ;(

Ik ben er echt heel erg van geschrokken, hij staat er helaas nog wel, maar ik weet zeker als ik hem op een ander stuk zet en die ander dus alleen staat dat ze hem gewoon weer zonder overleg terug zetten :(

Ik heb het gehad, ze zijn niet duidelijk, doen dingen met mijn pony waar ik niet om gevraagd heb, ik dacht hier alle controle te hebben en dat gevoel is dus weg.
Bovendien lijkt het alsof het ze weinig uitmaakt dat bij mij zijn verzorging op nummer 1 staat.

- Nu wil ik dus weg, maar ik roep al tijden dat ik niet terugga naar de pensionstal waar ik eerst stond. Ik betaalde daar gewoon teveel, de bak was te zwaar en meneer bemoeide zich er aanzienlijk veel mee. Maar op het moment zoekt hij weer klanten en ik hoorde van iemand anders al dat hij de prijzen omlaag had gegooit en ik het dus kan proberen daar voor 50 euro te staan (hij is klein, eet weinig), bovendien is daar het gras ook lekker mager.

Of een andere stal, waar hij dan weer op dik gras komt te staan(wat ik liever niet heb), daar is een kennis van me weggegaan omdat die pony zich volvrat maar ze hem niet op een kaal stukje apart mocht zetten. Bovendien was daar ook de bak te zwaar.

Bovendien gaat het hier maar om een tijdelijke stalling van een half jaar of iets meer of iets minder.

Zal ik naar die oude stal teruggaan?
qua prijs is alles namelijk hetzelfde en er valt over te praten. Die bakken zijn allebei te zwaar, maar in de buurt zijn meerdere rijbakken dus in dat opzicht valt er misschien wat te regelen.

Ik heb hier gewoon geen goed gevoel bij en kan in de buurt ook verder niks vinden :\

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:24

Als jij er geen goed gevoel bij hebt dan heeft je paard dat ook niet.
Had je al gevraagt waarom landeigenaar je paard uit stal haalde?
Had je ook door gegeven dat je niet wilde dat je paard op die wei liep?
Het is een beetje jammer voor die kip maar een kaal landje lijkt me niet verkeerd als ik lees dat je je paard te dik vond worden.
Lijkt me toch dat dat signaal van je opgepikt is en wat mee gedaan werd.
Ik kan me voorstellen dat landeigenaar het zielig heeft gevonden het dier met mooi weer binnen te zien??
Ik zou zelf eerst nog eens duidelijk met de landeigenaar praten en vragen stellen waarom dingen gedaan worden.
Misschien bedoelen ze het wel goed maar komt het anders over??

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 07:35

Nouja dat is het hem juist, hij zou "volgende week' al naar dat andere stuk gaan en dat is gewoon vervroegd.

Ik over het algemeen niet zo spraakzaam en ik vindt het erg moeilijk om over zoiets te beginnen en het feit dat me erg weinig duidelijk is hoe alles gaat met betrekking tot voeren en zo, oke je kan het vragen, maar er worden weinig woorden gewisseld.

Het punt is dat die man had gezegd dat 'die meiden' andere die er staan, hem buiten hadden gezet. Maar als hij dat weet dan snap ik niet waarom hij dat niet aan hun verteld heeft. Bovendien was die hele stal weer leeg gehaald waar ik zo'n moeite aan had besteed. Bang dat het stro op gaat? :+
En ja ik had hem verteld dat ik hem binnen wilde houden voor eventjes (dus niet een paar uurtjes)

Maar ik weet het gewoon niet, het kan goed bedoelt zijn, maar het voelt gewoon niet goed. En ik wil wel het beste voor hem en ik denk niet dat hij dat hier krijgt..

Britt

Re: Stallingsdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:39

Volle wei met een graasmasker op geen optie?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:42

Ik denk dat je dan het beste je gevoel achterna kan gaan, het kost je te veel energie als je heel dag je zorgen moet maken.
Je kan beter iets meer moeite om er te komen en ietsje meer geld kwijt zijn dan dat je je de hele dag zorgen maakt.
Als ik me niet lekker voel op een stal geef ik het nog eens een kans, dan nog eens, daarna ben ik weg.
Mijn vorige stal heb ik wel duizend kansen gegeven maar toen ik eenmaal verhuist was knapte mijn paard voor mijn ogen op.
Volgende keer ga ik daar niet meer zo lang over doen!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:53

Je moet gewoon duidelijke afspraken maken wat jij wel en niet wil voor je paard en wie welke verzorging op zich neemt.
En zowel de staleigenaar al jij moet je daar aan houden. Gewoon in gesprek gaan.
succes

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:22

Jeetje, wat een dilemma zeg.
Kan je geen advertentie zetten op marktplaats met je eisen.
Als er dan iemand op komt weet je zeker dat het aan je eisen voldoet.
Succes!