Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
melizz13 schreef:eerst even goed voor stallind ed kijken
en kijken of je het red
dan kijken of er niks mis is met de pony
en is het met zadel en alle toebehoren?
want als je dat moet kopen is het ook nog heel veel!

Marigold schreef:waar een wil is is een weg.
maar laat je niet per definitie verleiden door het gratis aanbod van het halen van deze pony.
er worden wel vaker paarden voor weinig aangeboden en ook al vind je dat niet weer, het aankoop bedrag - bij normale koop- is eenmalig
je hebt veel meer aan een paard dat je hebt uitgezocht en waarmee je een klik hebt dan met een paard wat je toevallig in de schoot is geworpen.
ik bedoel qua onderhoud gaat het beide hetzelfde kosten.
maar ja missch is die haf ook wel net het type voor jou, ik zou als ik jou was naast het uitzoeken van de kosten, ook zéker even een kijkje nemen bij de betreffende haflinger om te kijken of het uberhoubt iets voor je is.
Monica_1987 schreef:Dat vind ik een heel optimistisch bedrag. Wij komen naast de stallingskosten ruim op het dubele per maand en dan doen we niks geks. Bovendien: als je paard ziek wordt of een blessure krijgt lopen de kosten vaak héél snel op (en vroeg of laat krijgen ze allemaal wel wat...). Naast geld moet je ook tijd hebben. Als je paard dagelijks een groot deel van z'n tijd op de wei kan staan is een á twee uur per dag (7 dagen in de week, 52 weken per jaar!) genoeg, als dat niet het geval is moet je eigenlijk minimaal drie uur per dag aan 'm besteden.Denk wel dat het altijd duurder is dan je denkt dus zonder stalling zou ik ook rekenen op zo'n 50/100 per maand.
!
.ElsB schreef:Monica_1987 schreef:Dat vind ik een heel optimistisch bedrag. Wij komen naast de stallingskosten ruim op het dubele per maand en dan doen we niks geks. Bovendien: als je paard ziek wordt of een blessure krijgt lopen de kosten vaak héél snel op (en vroeg of laat krijgen ze allemaal wel wat...). Naast geld moet je ook tijd hebben. Als je paard dagelijks een groot deel van z'n tijd op de wei kan staan is een á twee uur per dag (7 dagen in de week, 52 weken per jaar!) genoeg, als dat niet het geval is moet je eigenlijk minimaal drie uur per dag aan 'm besteden.Denk wel dat het altijd duurder is dan je denkt dus zonder stalling zou ik ook rekenen op zo'n 50/100 per maand.
Nog iets: Een gratis paard? Ik zou me onmiddelijk afvragen wat er mis mee is. "There is no sutch thing as a free lunch".
Edit: kijk hier eens voor meer info over de kosten: [VSW] Berekening kosten paard; klopt het? of hier: http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Rumpleteaser schreef:Ik zou het zelf niet doen meid....
Ik snap de aanleiding wel, er komt je niet elke dag een paard aanwaaien!
Maar zeg 'ns eerlijk: ben je er wel echt aan toe? Of is de reden puur en alleen de mogelijkheid van een gratis paard.....?
Daarnaast vind ook ik je budget erg krapjes.
Het paard is (al) 18 en wordt niet voor niks gratis aangeboden.
Het is dus best mogelijk dat het beessie iets (kleins) heeft.
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar een DA is wel errug duur...
Plus je wilt denk ik toch ook af en toe nog iets leuks met vrienden doen, of op vakantie?
Dat gaat dan ook van die 350,- af en is je budget eigenlijk nog kleiner.
Qua tijd: je studeert en hebt 2 baantjes. Heb je dan nog wel voldoende tijd om elke dag naar je paard te gaan?
Je wilt af en toe toch ook iets anders doen dan leren en werken?
Misschien beter nog even wachten en sparen.
Dan na je studeren verder kijken. Je hebt dan waarschijnlijk meer inkomen en meer tijd!
En kun je je in de tussentijd ook lekker rustig voorbereiden op het hebben van een eigen paard.