TIPS VOOR LANGE MANEN??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessetjuhhh

TIPS VOOR LANGE MANEN??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 23:03

Heey allemaal!

Ik wil graag tips vragen voor mooie lange manen ,, mijn pony is wilgenhorst andorra,, en ze is driekwartarabier dus dunne manen en staart enz..

nou maak ik wel vlechten maa na nkele dagen gaat het in het begin van de vlecht loslaten dus als ik de vlechten er dan uithaal, verliest ze weer heeel erg veel haar ;( is een hengstenvlecht een idee?
of iets anders?

Help me :D

Alvast heeeel erg bedankt

meer fotos sie je bij fotoshoot door lisa hulshof of op mijn profiel:D
Ik heb geen idee hoe je fotos in een topic plaatst dus haha als jullie willen kijk maar even op mijn profiel:)

_Bitje_

Re: TIPS VOOR LANGE MANEN??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:05

je paard is ook niet echt een type om de manen lang te laten groeien :)
ik had mijn pony ook eerst altijd met lange (hele dunne) manen,
maar dat werd geen succes , omdat ze gewoon zulk dun haar had :)
hengstenvlecht zou ik echt niet proberen, daar trek je de manen alleen maar van uit :)
vlechtjes zijn de beste optie

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:06

Zo min mogelijk met een kam doorheen gaan. Daar haal je alleen maar manen mee uit.
Je hebt inderdaad niet echt een type voor lange manen. Extensions? :P

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:10

PP >> VSW

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:11

Als er een paar dagen vlechten in hebben gezeten is het niet verwonderlijk dat er veel haar uitkomt. Heel logisch want een paard verliest per dag heel veel manen. Alleen valt dat niet zo op. Door een vlecht in te leggen kunnen ze niet uitvallen en als je het eruit haalt lijkt het enorm veel maar is het niet meer dan normaal.

Niet te veel aanzitten en gewoon af en toe uitpluizen en uitborstelen. Voor de rest zou ik er niet te veel aan doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:13

ik denk dat je het beter gewoon lekker moet laten hangen misschien gladmaakspray erin doen tegen de beschadigingen

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:22

In de wei los laten hangen, op stal en tijdens het rijden eventueel invlechten (niet strak aantrekken!) en onderhouden met producten van Cowboy Magic. Ideaal spul!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 06:49

De dikte en lengte van manen is genetisch bepaald. Er is geen enkel middeltje en geen enkele methode die daar ook maar 1 cm aan verandert. Bespaar je dus de moeite (en het geld om allerlei wondermiddelen te kopen).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:17

Bij het uitborstelen moet je altijd de pluk bovenaan goed vasthouden en onderaan beginnen met uitkammen. Dan kun je door t borstelen geen haren uittrekken, dat kan al veel schelen :)

corina430

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:02

Van sommige gladmaak middeltjes gaan de manen juist afbreken. Als je een heel heel klein beetje baby olie door de manen doet en daarna voorzichtig uitkamt worden de manen ook mooi zacht en verdwijnen de klitten ook. Je manen (of staart) lijken ook gelijk een stuk voller. Baby olie is niet duur en je hebt er maar heel weinig van nodig. Pas op dat je niet teveel gebruikt want dan gaan de manen er vet uitzien ipv dat je het gewenste effect krijgt. Verder idd niet te vaak aan de manen zitten want bij het uitkammen breken er ook geregeld haren af. En de al genoemde tips van onderaan beginnen goed de bovenkant vasthouden etc. En tja.... het is hier al gezegd, maar als je echt een volle manenkam wilt denk ik dat je idd het verkeerde ras hebt.... maar dat is voor jou geen nieuws !
Veel succes

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:03

whaha jaa maar toch,, ik vind lange manen gewoon mooi:) en ik weet het mijne is nie helemaal makkelijk ervooor,, maa ik zie genoeg arabieren met lange manen,.. maa heel erg bedankt voor de tips.. uitkammen doe ik ook al nie vaak:)

heel fijn allemaal!!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:06

Hee Jesse! Sammie bij ons heeft lange manen gekregen door het vlechten. Echt maanden lang gewoon vlechten, zeker nu 10 centimeter dikker. Helaas heeft niet ieder paard aanleg voor een flinke bos, zo heeft Shilas ook niet veel. Groeit gewoon niet, klaar met groeien _O-