Tea Tree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:33

Stoer!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:27

wat is er nu weer stoer dola, haha gek mens,

je moet er inderdaad voor zorgen dat je de goede kwaliteit teatree hebt,
en meestal hoef je hem voor uitwendig gebruik niet te verdunnen voor wondjes, etc, want hij irriteert de huid toch al niet,

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:03

ALs je een potje ttrea creme van 8 euro duur vindt heb ik nog een lekker kledder recept voor de regenachtige zondagmiddag. Koop een grote pot gewonen vaseline. Een flesje ttree olie van een goed merk (Chi of Silverlinde) en een leeg glazen potje waar de creme in kan. Doe de vaseline in het lege potje en zet een pannetje water op het vuur. Leg het potje vaseline met deksel in het pannetje als het water kookt (jaja, dit heet au bain marie of zoiets Haha! ). Laat het potje net zolang in het pannetje totdat de vaseline zo vloeibaar is als water. Doe er dan ongeveer 10 druppels ttree olie in (voor kleine potjes, voor grote potjes wat meer). Roer de smurrie lekker door en laat de vaseline met olie weer indikken. Je kunt zo heel wat potjes maken en je bent goedkoper uit dan in de winkel. Wil je een smeersel specifiek voor wondjes dat ook littekens geneest doe er dan ook wat lavendelolie en geranium in (garanium niet te veel want dat werkt heel sterk en is reteduur). Zo maak ik zelf altijd mijn zalfjes en zo ben je dus veel goedkoper uit op den duur. Qua aanschaf lijkt het veel maar je kunt er uiteindelik meer uithalen dan de dure kleine potjes van de Tuinen ed. Echt Hollands he zelf je smeerseltjes maken }>