Ik heb nu 2 verschillende hand-grondboren liggen. Na 10 keer met volle kracht ronddraaien zit ik daarmee op een cm , om een gat van 70 cm diep te maken ben ik minstens een half uur bezig en alle motivatie is inmiddels weg door het gepruts , dat slaat natuurlijk nergens op

Nu had mijn vader van zijn werk nog een boormachine met gatenboor , dat ding "werkt mirakels" volgens pa , maar ook dat is echt waardeloos , hij schraapt alleen wat over de grond en als je er met je volle gewicht op gaat hangen om hem toch nog een beetje de grond in te krijgen , loopt hij vast en na 5-10 minuten ploeteren zit je nog maar op 10 cm diepte (schraap-schraap-schraap......) en dieper gaat het ook niet worden.
Kortom : ik word gek. Wil die palen erin hebben !!

Nu kun je hier in de buurt zo'n benzine-grondboor huren , dat ding moet je dan met 2 man vasthouden en boren maar.
Maar werkt dat wel een beetje dan

Wie heeft er ervaring mee ? Is dat een beetje te houden , is het heel erg zwaar omdat je dat ding neem ik aan toch regelmatig uit het gat omhoog zal moeten tillen om even de los gemaakte grond eruit te gooien ?
Het gaat gewoon om doorsnee kleigrond , op sommige stukken zit er ook nog zand onder , maar die kolere-klei is zo stevig op het moment , je schraapt alleen maar met je handboortje !
Gaat zo'n benzine-ding wel helpen , dat je daarmee in een minuutje of 10 ofzo een gat van 70 cm diep geboord hebt ?
Hoop dat iemand er ervaring mee heeft , ik kan via Google of Youtube ofzo ook geen gebruikersinfo vinden
of zo'n heipaalinstallatie....
Hihi. Ik nam aan dat hij wel met een tractor met een boor erop zou komen ofzo 

*kuch*