ik heb de mogelijk om een weiland van 850 are met 150 are bos te kopen voor 20.000. nou hoorde ik laatst van iemand dat je voor je weiland ook nog allerlei aan de gemeente af moet dragen. iets van een belasting ofzo. heb er verder nog nooit van gehoord, maar dacht laat ik het eerst maar eens na vragen hier. voordat ik straks met allerlei extra kosten kom te zitten. wie weet welke kosten je buiten omheining, stroom, water, bemesting etc kwijt bent?
Belastingen zijn per gemeente verschillend, dit mag iedere gemeente zelf bepalen namelijk. Navraag doen bij je gemeente dus. Ik heb 5 jaar mijn wei gehad in NL waarvan ik drie jaar niets hoefde te betalen en de laatste 2 jaar was er ´ineens´ een nieuwe regel ingevoerd en kon ik wel gaan betalen. Als de omheining, stroom, water e.d allemaal goed op orde zijn ben je waarschijnlijk niet veel kwijt. Mischien wil je laten hooien, dat kost geld. Alle extra dingen kosten geld. Mijn ervaring is wel dat het hele jaar door paarden in de wei met een schuilstal goedkoper is dan een boer of manege e.d
@saar0203 : Afhankelijk van de staat van het weiland zou je nog onkruid moeten spuiten en bijzaaien. Misschien is het handig om bij de gemeente te vragen wat de mogelijheden van het bos-deel zijn. Soms mag je wat bomen zagen, maar soms mag er ook gewoon niets in lopen zodat je er met je paarden dus niets aan hebt.
joyce B
Geplaatst: 16-06-10 17:24
voor het land moet je vaak waterschapslasten betalen. Soms moet je ook nog ruilverkavelingslasten/rente betalen. Dat kun je navragen via het kadaster als ik het goed onthouden heb, maar een makelaar/notaris zou dat ook moeten kunnen uitzoeken voor je. Wij betalen volgens mij geen onroerendgoed belasting aan de gemeente voor het land, alleen voor het huis. Je kunt altijd vrijblijvend navraag doen bij de gemeente. Ook over de bestemming van het perceel (agrarisch, grasland, bosbestemming) en wat je er wel mee mag en wat niet. Wij hebben voor een deel bosbestemming, dus wij mogen ons bos niet weghalen.
het stukje bos mogen de pony's lopen en er mag eventueel ook gekapt worden. bel ik net de gemeente.... "kunt u beter op een ochtend bellen, want dan kunnen we doorverbinden"????????????? worden na 12 uur alle stekkertjes uit de telefoonsgetrokken ofzo
davy
Geplaatst: 17-06-10 20:16
Ik veronderstel dat je 85 are weiland kan kopen waarvan 15 are bos.