zodiacje schreef:Heb je dit met verschillende hoofstellen of gebruik je er maar één?
Zou het kunnen liggen aan het vet waarmee je je hoofdstel hebt schoongemaakt?
ik rij vooral met mijn trenshoofdstel (vandaar ook de afdruk van de sperriem
), zo nu en dan komt de s&t uit de kast.
Momenteel heb ik de neiging de s&t te pakken, omdat het arme dier dan geen sperriem heeft en het leer van de s&t van beduidend zachtere/betere kwaliteit is, maar ik vind niet dat de s&t daarvoor 'misbruikt' mag worden, dus martel ik mijn arme dier elke dag weer met 'n sperriem over die schrale plekken.
Invetten doe ik eigenlijk zelden
en met wisselende producten maar het hoofdstel wordt elke dag met een natte doek afgedaan na het rijden. Opvallend vind ik dat hij het ook heeft waar geen leer zit, tussen zijn mondhoek en de neusriem, en daar begint het ook altijd.
Vidoma schreef:Ik denk dat Cuten wel goed zou zijn. Het is een product dat de huid verzorgt en de haargroei bevordert. Kijk even op mijn site, dan kan je voor je zelf bedenken of het wat zou zijn. Monsterpotjes zijn ook verkrijgbaar, dus uitproberen is mogelijk.
Wellicht dat het zou helpen, maar om elke winter potten van in de 40 euro aan te schaffen gaat me eigenlijk wat te ver.
Monster_tos schreef:Ik zou er denk ik niks opsmeren, dan sluit je de huid af. Vooral met vette zalfjes. Misschien kun je beter bontjes om de riempjes doen ? En die uiteraard goed schoon houden!
helaas zit het kwaaltje vooral waar geen riempjes zitten, dus voor die plekken moet ik toch een andere oplossing zien te vinden....