Ik zou werken met stripbegrazing. Koop GEEN lint, want dat word j ondergang, dat is zulk irritant spul en gaat klapperen in de wind. Neem koord als je gaat afzetten.
en nooit te veel 'vers' gras dat is niet goed voor je paard
Evelyne80
Geplaatst: 15-06-10 17:00
Haha.... En ik zeg lekker lint! Ik heb hier nooit klapperend lint hoor! Zowel de omheining aan de buitenkant als de middenstukken (ik heb mijn wei in drieën) heb ik met lint afgezet. Gewoon goed strak en met poortgrepen hier en daar. De middenstukken met witte prikpaaltjes en 1 lintje die weer vastgezet met een poortgrepen aan de palen van de buitenkant. Zo is het goed strak.
Als je poortgrepen hebt met een goede spiraal ertussen is er niks aan de hand, ook niet met harde wind Lint is ook duidelijker zichtbaar voor paarden. Elke dag de paaltje een stukje verzetten, niet teveel, gewoon een beetje op het oog.
wij gebruiken ook liever koort, verweert naar mijn mening minder snel en schroeit het gras als het te hard groeid en koort raakt weg.
Annemijn123
Geplaatst: 17-06-10 20:31
wij hebben gewoon lint, en totaal geen problemen mee verder zou ik je pony's niet ineenkeer een heel groot stuk geven, maar gewoon wachten tot ze het kort eten en dan stukje bij stukje erbij doen.