hoefsmid omgeving Rotterdam/Rhoon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:56

Arnold schenk heeft het vak ook geleerd bij Van Nassau

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48475
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:36

klopt Babe... als de vaste hoefsmid van Meursing niet kan, ziek is of wat dan ook, dan doet Bart zijn paarden... Lachen

ps: dat verhaal heeft hij tegen mij persoonlijk verteld... Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:45

Meursing is de arts bij ons op stal, goede vent!

Heel fijn dat Bart wel een opleiding heeft gedaan maar geen examen, maar als hij iets verkeerd zou doen met beslaan, dan krijg ik het niet vergoed door de verzekering, want hij heeft geen papier.

Ik vraag me ook af waarom iemand die de opleiding doet geen examen doet. Bang dat je het niet haalt? Niet goed genoeg? Anders zou je het wel doen lijkt mij!

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:56

Ed Kuyters.super hoefsmid...alleen weet ik niet of hij naar Rhoon gaat, maarre, ken je toevallig het paard Nabucco van Joan van Esch?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:00

Ed Kuyters crosst het hele land door, dus die zou ook wel in rhoon komen.
Het is een goede hoefsmid, maar helaas houd hij zich vaak niet aan zijn afspraken

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:50

Ha ha,

Ja, sorry dat was ik vergeten, met zijn agenda komt hij nogal eens in de war. Verder een super hoefsmid. (het is ook al weer even terug dat ik in holland een hoefsmid heb gehad)

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:03

gekke_koei schreef:
dan moet je arthur nemen telefoonnr: 0612790363

is een goeie.. hij doet ook de hele manege bij ons


Bedoel je Arthur Schoonhoven? Die hebben wij ook.
Ik vind hem wel goed.. hij denkt wel met je me wat je pony nodig heeft enz. En voorzover ik weet is hij ook gewoon lief en rustig voor de paarden.

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:16

Ik heb ook een tijdje heel lang geleden even Iwan gehad, maar hoe hij verder heet... Was leuk om te zien, alleen in het weekend als je dan bv spoed iets heb dan kan hij meestal niet omdat hij dan met ze eigen paarden weg is.. Maar hij woont volgens mij ergens berkel of bergschenhoek

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 00:47

Leonie_M schreef:
Met ric segers heb ik niet zulke goede ervaringen. En wel meer mensen niet geloof ik. Hij is inderdaad heel rustig maar beslaan kan hij niet


Hai,

Nou ik denk dat dit wel meevalt,aangezien hij volgeboekt is en alleen noodgevallen er eventueel extra bijneemt.
Hij gaat ook door heel het land,dus geliefd lijkt hij me dan zeker als smid.
Ik heb hem zelf ook al een tijd en kan niet anders zeggen dat het een goudeerlijke,lieve,gevoelige smid is met een hart voor paarden.
Die zeker niet op de centen kijkt(komt gerust een keer voor niets en komt een week of wat later nog eens terug als het nog niet nodig blijkt te zijn en het paard nog goed staat in stand) en eerlijk is ten opzichte van de eigenaar.Komt altijd op tijd(op noodgevallen of omstandigheden na)Hij komt eerder te vroeg als te laat.
Er zijn al meerder mensen met probleempaarden bij hem gekomen die ik ken en allen zijn nu zo braaf als wat,puur door het vertrouwen wat hij overbrengt.
Mijn eigen paard was als de dood voor een smid en brak meerder keren los,nu staat hij gewoon aan de stal vast en laat het gebeuren.
Ric zet hem keurig op ijzers en meestal een bepaalde tijd wil hij hem even een paar maanden zonder ijzers om zijn hoeven te doen herstellen(dit paard heeft slechte hoeven en deze zijn aanzienlijk opgeknapt door Ric).
Mijn andere paard mankeerd van alles in haar voorhand.
Mijn vorige smid maakte er van alles onder in de hoop dat ze goed ging lopen(dit koste dus ook het nodige).
Nu loopt ze zonder ijzers en wordt ze iedere keer netjes neer gezet en lichtelijk gecorigeerd waar nodig is.
Ik ben dus zeer tevreden over hem .

Groetjes Jessica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 07:48

Ric Segers gaat idd door het hele land, volgeboekt is hij niet, maak een afspraak en hij is er. Goedkoop is hij zeker niet. Vierkant beslaan in 40 minuten? Voor ijzers en achter bekappen 20 minuten?

Hij heeft mijn paard in een klein jaartje helemaal verpest. Aardig, rustig met paarden maar beslaan kan hij niet!

Lekker plat erop zetten, na elke keer 5 dagen kreupel. Als je hem vraagt het op een bep. manier te doen, snapt hij het niet.

Tinkers geen probleem. Snijdt de verzenen helemaal weg en de straal volkomen plat, na een paar keer heb je een paard dat volkomen achterover staat en stampend loopt. Achter ijzers op de voorhoeven, 2 maten te klein en de wiggen er verkeerd onder. Als je vraagt om een opzetje weet hij niet wat het is, als uitlegt dat je paard over de toon moet kunnen afrollen, weet hij niet wat je bedoelt.

Je moet het zelf weten hoor, maar ik heb ontzettend veel moeite gehad om een vervanger voor hem te vinden. De goede smeden hebben gewoon geen tijd. De laatste 2 keren dat ik hem nog nodig had was zonde van het geld en zo doorgaande was mijn paard naar de knoppe helpen.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:39

Mijn pony is doormiddel van hem in een kliniek beland. Totale gebroken stand voor. Achter veel te kort, en op een manier dat zijn knie niet meer goed kon mee draaien. Heeft maanden geduurt voor dat hij helemaal gecorrigeert was en weer rad liep

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:06

Hai,

Ric heeft drie weken terug voor het eerst mijn tinkertje ook gedaan. Hij is naar mijn mening een goede vervanger voor mijn vorige smid, die nodig vervangen moest worden!
Mijn paard staat bij hem een stuk rustiger, hij neemt er echt de tijd voor. Jim (mijn tinkertje) heeft hij voor het eerst warm beslagen en het zit mooier dan bij die andere smid. En te kleine ijzers, wat een onzin zeg, tis echt dezelfde maat als die andere smid gebruikte. Ook het helemaal wegsnijden van de straal is bij mijn paard toch echt niet het geval hoor, hij loopt er prima op.
Een ander paard op stal liet hij juist nog maar even op die ijzers staan, omdat het beter was als ze nog een beetje langer waren, ik vind dat toch echt wel meedenken.
Maar goed ik heb hem natuurlijk nog maar heel kort als smid, dus echt een oordeel geven kan ik nog niet, maar we zullen wel zien.
(o ja hij is trouwens goedkoper dan mijn vorige smid)

Groetjes Koetjespaard

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:17


@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:15

Maar goed dat we niet allemaal dezelfde smid willen hebben Knipoog .
Echter neem ik het nogmaals voor Ric op en dan stop ik ermee,we hebben allemaal onze eigen ervaringen en die respecteer ik zeker maar om te gaan verkondigen dat hij duur is,te snel de boel afraffel,niet voor rede vatbaar is enz is grote onzin.
Misschien heb je het zo ervaren en ben je door je teleurstelling de dingen een beetje erger gaan zien dan ze werkelijk zijn.(kan me daar ook wel iets van voorstellen,dit doen we als mens al gauw,als het onzelf betreft)
Ric is niet duur,doet zelfs vaak iets voor niets of geef korting.
Ric is zeker voor rede vatbaar,als je zelf maar duidelijk bent.
Ik heb 2 probleempaarden en beide zijn ze door hem opgeknapt zonder dat het me extra geld kost.
De ene heeft een behoorlijke gevoeligheid voor brokkelhoeven en was doodsbang voor een smid(sinds ik Ric heb eigenlijk niet meer)
De andere heeft hele nauwe voetjes en gebreken in haar voorhand en daardoor gronisch kreupel.
Ric probeer haar heel rustig aan steeds een beetje te blijven corrigeren in stand,echter moet dit voorzichtig gedaan worden omdat ze al niet geheel rad loopt met tijd en wijlen(heeft niets met de smid te maken overigens)
Hij neemt de tijd voor je paard en beslaat netjes met ijzers die passen en waarna het paard echt niet kreupel loopt(teminste die van mij en de andere die hij doet waarvan ik het weet ook niet Verward )
Hij is ook maar een mens en een mens kan fouten maken,dat doen we allemaal,iedere smid vernageld wel een keer per ongeluk.
Het is alleen rot als het jezelf overkomt.
De laatste keer dat ik het er met hem hem over had,zat ie vol en behandelde alleen nog maar noodgevallen maar aangezien Ric een zeer gevoelig iemand is,zal hij niet gauw iemand afslaan om een paard te kunnen helpen.

Ik ben blij met mijn smid en ik vind het oprecht jammer dat jullie zulke ervaringen hebben opgedaan met hem.
Ik hoop dat jullie een goede smid ervoor terug gevonden hebben waar jullie wel tevreden over zijn zodat we allemaal happy zijn Knipoog

Groetjes Smousje