Mestvaalt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Mestvaalt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 10:50

Hoi,

Wij willen thuis een nieuwe mestvaalt thuis. En nu heb ik wel eens gezien dat ze een '' container'''in de grond graven en dat je het er dan zo in kunt kiepen de mest. en dan komt een kraantje het leeghalen.

Wie heeft dat thuis? en iemand een idee waar je dat kunt kopen en de prijs?

Groetjes Fleur

hmarjolijn

Re: Mestvaalt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:51

Bij ons op de manege wordt het gebruikt. Het is erg makkelijk, maar let erop dat de container niet kan lekken en dat hem kan af sluiten. Anders kun je problemen krijgen met de gemeente.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:07

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:28

Je kan bij Nijssen fourages informeren. Zij verhuren en verkopen dit soort containers en kunnen ook het legen verzorgen! Je kan de conatiner dan inderdaad in de grond laten ingraven.

http://www.fourages.nl

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:41

jury schreef:
http://www.manege-piaffe.nl/index.php?o ... 1&Itemid=6
3e rij, linkse foto.
deze manege heeft er ook 1, wel een grote, vond het en erg handig systeem. Wellicht weten zij meer.

Dit is de manege waar ik lesgeef :). Het is geen container die in de grond staat. Maar echt met beton afgewerkt. Geloof dat hij eens per 6 weken geleegd word door een bedrijf die hem met een kraan leeg schept. Wel zo veilig zijn de verschuifbare delen die je eroverheen kunt rijden. Alleen als er gemest word staan deze open. De rest van de tijd staan ze dichtgeschoven. Op die manier voorkom je ongelukken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:00

Een ijzeren kontainer gaat op den duur idd lekker en dan kun je een milieuprobleem gaan krijgen (het legen zal er ook niet makkelijker op worden dan). De levensduur is afhankelijk van de grond maar ga uit van 5-7 jaar. En wat denk je van de afvoerkosten als hij er uit moet ???

Voor ongeveer hetzelfde geld kun je ook een mestput van betonelementen laten plaatsen.
Mijn betonput van 3x4 kostte 1200 euro iig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:06

Amanda_T schreef:
jury schreef:
http://www.manege-piaffe.nl/index.php?o ... 1&Itemid=6
3e rij, linkse foto.
deze manege heeft er ook 1, wel een grote, vond het en erg handig systeem. Wellicht weten zij meer.

Dit is de manege waar ik lesgeef :). Het is geen container die in de grond staat. Maar echt met beton afgewerkt. Geloof dat hij eens per 6 weken geleegd word door een bedrijf die hem met een kraan leeg schept. Wel zo veilig zijn de verschuifbare delen die je eroverheen kunt rijden. Alleen als er gemest word staan deze open. De rest van de tijd staan ze dichtgeschoven. Op die manier voorkom je ongelukken :)

vond inderdaad die schuifplaten enorm handig vandaar dat ik het ondhouden had toen we daar voor een pony kwamen kijken. Staat ook wel zo netjes, zeker omdat het bij jullie voor de entree ligt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:23

Citaat:
vond inderdaad die schuifplaten enorm handig vandaar dat ik het ondhouden had toen we daar voor een pony kwamen kijken. Staat ook wel zo netjes, zeker omdat het bij jullie voor de entree ligt.

Ja, dat zeker, staat meteen een stuk netter En er zijn een aantal paarden die hierlangs richting hun stal moeten. Je moet er toch niet aan denken dat er een paard in valt of wat dan ook..

Ben het wel eens met DubbelDun. Zou als ik jou was gewoon gaan voor een betonnen-mestbak. Ik kom weleens ergens waar ze een container in de grond hebben, en als je ziet wat voor ellende ze daar al mee gehad hebben...