Gevoelig voor wormen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Gevoelig voor wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 13:23

Mijn shetlander is volgens mij erg gevoelig voor wormen. Hij is al paar weken verkouden, hij kucht en komt later snot uit. Ik heb er wat voor gekocht. Het gaat nu al stukken beter, maar kucht nog wel iets. Ik heb iemand erbij gehad die er erg veel verstand van heeft. Ze zegt dat het kuchen vand e wormen kan komen. Ook zag ze dat aan het vacht van me pony. Bij z'n kont stonden ze haren overeind zn wintervachtje. Ipv glad op het lichaam zelf, ze zeg dat dit ook van de wormen is.
me Pony is ander halve maand geleden nog ontwormt door ontwormings spuit voor alle wormen. ivm me pony toen paar wormen had in zn ontlasting. Dit is nu ook gewoon weg.

Zelf staat er een tinker in de weide, die wel heel erg wormen heeft in zijn ontlasting. De rest van de paarden niet. Ze worden dus ook allemaal tegelijk ontwormt.

Heeft iemand een idee over dat kuchen/beetje snot ( groen ). of dat door de wormen zou kunnen zijn?
& moet ik dan 1 x in de maand ontwormen? omdat me pony zo gevoelig is? Of wat is het beste? Ik zit er echt mee dat me pony misschien weer wormen heeft.

Alvast bedankt voor de reactie's! :D
Hou het netjes :o

fjordnina

Re: Gevoelig voor wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:00

Laat even een mestmonster nemen en bloedonderzoek doen. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kun je een gericht ontwormbeleid opstellen.

Sabinaa__

Re: Gevoelig voor wormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:25

Moet de da dan gewoon komen neem ik aan?

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:14

wanneer binnen een groep paarden er 1 is met wormen, besmet deze de rest van de groep.
vraag advies aan een da, bespreek alles met de eigenaren van de andere paarden, en maak de wei minimaal 2 x per week drolvrij (liefst iedere dag).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:22

Als er na een wormenkuur mest met wormen gevonden wordt dan moet je altijd precies na 3 weken weer ontwormen omdat dan de nog aanwezig eitjes zijn uitgekomen. Doe je dit niet dan zullen deze de besmetting weer gewoon voortzetten.