Wat betaal jij voor stalling omgeving arnhem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

Wat betaal jij voor stalling omgeving arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:26

Ik ben op naar een prijsindicatie voor het stallen van een paard in de omgeving arnhem. Mijn paard staat nu gestald in Zeeland. Met de tijd zal ik verhuizen naar Arnhem en dan is het de bedoeling dat ze mee verhuisd. Ik heb zo eens rondgekeken op internet en vond voornamelijk vrij dure pensionstalling, vaak bij maneges en dus uitstekende faciliteiten. Uiteindelijk heb ik zoveel niet nodig, een (goede) buitenbak, liefst een roundpenn en eventueel halfpension zijn voldoende.

Vandaar de vraag wat jij aan stalling betaald (of weet je wat over prijsindicaties) in de omgeving Arnhem. Heb je een "basis"stalling of meer compleet? Wat heb je voor die prijs? Ik ben benieuwd :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:05

Definieer "omgeving Arnhem"? Wanneer je richting Huissen gaat krijg je namelijk een heel ander beeld dan wanneer je richting Dieren gaat, daar is het doorgaans duurder, terwijl het richting Nijmegen vaak wat luxer schijnt te zijn, maar niet per se duurder dan richting Dieren.

Zeker de kleinere stallen, niet zelden bij boeren die dat "erbij" doen zit je eenvoudiger en goedkoper, maar dat zijn de adresjes die je vindt door rond te rijden in de omgeving en te vragen bij mensen. dat zijn niet de adressen die je vindt op I-net.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:33

Ik betaal in arnhem-zuid/elst 200 euro,--

grote binnenbak
buitenbak
zomers weidegang
genoeg hooi en stro
(eigenlijk volpension)

melli_bel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:50

hoi.

Ik sta in groessen bij duiven.
Voor €175,00 all in.
dus dat is binnen/buiten zetten.
Zomers kan je kiezen voor 24/7 weide.
Hooi en stro.
Een flinke stal van 3 bij 4.
Verlichte buitenbak.
Mogelijkheid tot het plaatsen van zadelkast.

Alleen zelf mesten en brok is ook voor eigen rekening.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:55

Ik sta tussen arnhem en nijmegen, sta op een kleinschalige manege waar ze heel goed voor de paarden zijn voor E200,- voor een paard. Je moet zelf brok kopen, en als je ze in de winter in de paddock wilt komt er nog 15 euro bij.
Zomer dag en nacht wei. Je hebt paddock, binnenbak, buitenbak allemaal hele goede bodem. Goede stallen, sommige met buitenluik. Gewoon volpension is het dan

Hiervoor stond ik kleinschalig, ver weg wei heel veel gedoe buitenbak, wel volpension, was 200 euro p/m.

Hommage

Re: Wat betaal jij voor stalling omgeving arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:58

ik sta in laag-soeren bij van binsbergen, daar kost het 100 pm en incl. onbeperkt kuil 120 p/m. zelf stal doen, voer neerzetten enz.
het is echt alleen een stal+weidegang (zetten doordeweeks paarden binnen en buiten in het weekend werken ze met een rooster) geen bak maar tegenover manege de spreng ;)

Geeske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:36

Ik verzorg paard van mijn broer en hij betaald in de buurt van nijmegen 165 euro inc alles, maar op zondag moeten we alles zelf doen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:50

162 d pony
westervoort

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:55

Ik heb 1 paard in gendt staan op een pensionstalling +- 20 stallen, 20x60 buitenbaan all=wetherbodem, buitenstallen zijn met eigen wei en uitloop aan stal, en de binnenpaarden staan overdag in de wei. All-in 310,-

Mijn andere paard heb ik in Bemmel staan (gendt is vol dus even genoodzaakt op 2 verschillende stallen te hebben), bij een 'stichting' ongeveer 30 stallen, binnen en buitenbak, en er zijn verenigingslessen. Je hebt een eigen kleine weitje, zelf binnen en buiten zetten, en moet zelf mesten. Voeren wordt gedaan. Je betaald je verbruik, dus je houdt lijst bij met wat je verbruikt aan hooi,stro en voer. Ik kom gemiddeld op 175 per maand uit.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:55

Van loenen, schaarsbergen
misschien kan je daar is gaan kijken?

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:36

ikke schreef:
Definieer "omgeving Arnhem"? Wanneer je richting Huissen gaat krijg je namelijk een heel ander beeld dan wanneer je richting Dieren gaat, daar is het doorgaans duurder, terwijl het richting Nijmegen vaak wat luxer schijnt te zijn, maar niet per se duurder dan richting Dieren.

Zeker de kleinere stallen, niet zelden bij boeren die dat "erbij" doen zit je eenvoudiger en goedkoper, maar dat zijn de adresjes die je vindt door rond te rijden in de omgeving en te vragen bij mensen. dat zijn niet de adressen die je vindt op I-net.

Ja, dat is een goeie :o Wij wonen in klarendal. Richting maakt niet zo erg uit maar ik heb geen rijbewijs, dus moet het te doen zijn met het OV, fiets. Ik overweeg om een scooter aan te schaffen voor arnhem en omgeving. Dus zou het wel erg fijn zijn als de afstand iig met de scooter is af te leggen. Dat maakt de mogelijkheden natuurlijk ineens een stuk kleiner. Ik ben niet perse op zoek naar de meest goedkope mogelijkheden, maar wel een "redelijke"prijs/faciliteiten verhouding. Ik had al wel ingecalculeerd dat de kosten hoger zullen zijn dan in Zeeland, maar tot zover valt het wel mee naar wat ik lees. Ik schrok een beetje toen ik ergens EUR350 tegenkwam :oo Want dat heb ik nou net weer niet te besteden bv...

Ja, ik had idd al bedacht dat er vast boeren zijn die ook stalling doen, was me er al van bewust dat ik daarvoor gewoon hier zal moeten gaan rondvragen/kijken.

dankjullie voor de reacties :) Fijn om wat ervaringen te lezen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:12

Ziva schreef:
ikke schreef:

Ja, dat is een goeie :o Wij wonen in klarendal. Richting maakt niet zo erg uit maar ik heb geen rijbewijs, dus moet het te doen zijn met het OV, fiets. Ik overweeg om een scooter aan te schaffen voor arnhem en omgeving. Dus zou het wel erg fijn zijn als de afstand iig met de scooter is af te leggen. Dat maakt de mogelijkheden natuurlijk ineens een stuk kleiner. Ik ben niet perse op zoek naar de meest goedkope mogelijkheden, maar wel een "redelijke"prijs/faciliteiten verhouding. Ik had al wel ingecalculeerd dat de kosten hoger zullen zijn dan in Zeeland, maar tot zover valt het wel mee naar wat ik lees. Ik schrok een beetje toen ik ergens EUR350 tegenkwam :oo Want dat heb ik nou net weer niet te besteden bv...

Ja, ik had idd al bedacht dat er vast boeren zijn die ook stalling doen, was me er al van bewust dat ik daarvoor gewoon hier zal moeten gaan rondvragen/kijken.

ik betaal ook 350, daar heb ik dan wel twee paarden voor in pension...... :D
Maar aan de noordzijde van Arnhem zit best wat. Stal Mansour is een vrij bekende plek, maar er zit in ieder geval nog een pensionstal in die buurt; kennis van me heeft daar ooit een paard naartoe verkocht.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:16

Ziva schreef:
ikke schreef:

Klarendal Oei moeilijk. Zit je gauw richting Velp/ rheden/ dieren of je moet de trein pakken richting wolfheze of zo. Veel succes met een stal zoeken.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:37

€250 http://www.henriettehoeve.nl

Ik woon valkbij klarendal (sint marten) met auto zeer goed te doen en denk scooter ook wel! En lekker hele jaar weidegang! En 1 meter stappen vanaf bos en heide!