Nane1 schreef:Dan zal het er wel op neer komen dat er zeker 4 dagen per week iemand naar hem/haar zal omkijken (wat ik tot die tijd dan alleen moet doen). Elke dag... ja ik denk dat dat gewoon niet haalbaar is. Zou dat in de wintermaanden toch nodig zijn denken jullie ivm bijvoeden?
Wat je hier schijft stuit mij behoorlijk tegen de borst.
Ook een fjord heeft gewoon iedere dag aandacht nodig. Ook een fjord zal iedere dag even bekeken moeten worden of hij nog gezond is, of hij misschien verwondingen heeft opgelopen, noem maar op!!
Natuurlijk moet er ook naar een fjord iedere dag worden omgekeken!! Het is echt ook een dier met gevoel.
Ik lees het nu een beetje alsof je meer op zoek bent naar een uit de kluiten gewassen shetlander.
Als je op zoek gaat naar een 'wandelpaardje' voor jezelf en een rijpaardje voor je dochter kan je misschien nog wel beter op zoek gaan naar een brave welsh bijvoorbeeld, of een newforest pony. Die zijn voor kinderen nog leuker om te rijden (minder breed), minder eigenzinnig en ook hiervan zijn genoeg brave exemplaren te vinden die 100% verkeersmak zijn. Maar sowieso hebt je met een paard te maken dus die 100% is altijd twijfelachtig.
Een fjord is in mijn ogen echt geen kinderpony. (en geloof me, momenteel ken ik echt heel erg veel fjorden qua karakter, en daar lopen er misschien 2 bij die heel misschien leuk voor kinderen zou kunnen zijn).
Daarvoor hebben ze een te uitgesproken karakter en zijn ze gewoon veel te sterk.