's nachts op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn sportpaard/pony staat snachts op stal

Ja
65 (57%)
Nee
48 (42%)

Totaal aantal stemmen: 113

Rody01

's nachts op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 12:11

Staan jullie sportpaarden/pony's 's nachts op stal?

En wat zijn jullie redenen? :)

Anoniem

Re: 's nachts op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:14

Als je weet wat voor malloot in deze regio rondgelopen heeft (Twente) dan weet je waarom bij ons geen stalhouder z'n paarden nog zonder toezicht buiten durft te laten...
Veiligheid dus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:18

Die van mij hebben momenteel een schuilstal die open staat, dus ze kunnen zelf kiezen. In de winter vind ik ze 's ochtends vaak liggend in de stal aan, 's zomers slapen ze ook vaak buiten.

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:18

Waar mijn paard staat gaan ze 's nachts naar binnen.
Eigenaar denkt er overna om ze deze zomer voor het eerst 's nacht buiten te laten. Ik ben daar wel voorstander van. Maar zijn beredenatie is redelijk simpel, Hij slaapt toch ook binnen. hihi. Ja das waar. Maar goed. ze gaan dus iedere nacht naar binnen. Alleen wel zo kort mogelijk.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:20

Die van mij staat normaalgesproken 's nachts wel binnen, alleen in de zomer met mooi weer blijft ze 's nachts ook buiten.. (nu ook, maar als het erg slecht weer wordt van de week gaat ze weer naar binnen..)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:03

De mijne buiten. Alleen in de zomer tot en met september ofzo. Daarna wel snachts op stal.
Ik merk dat zij heel graag buiten wil blijven. En ik vind het zelf
een fijn idee dat ze lekker kan rondlopen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:05

Die van ons gaan 's nachts ook naar binnen. Dit is omdat ze langs de weg staan en er overdag wel toezicht is, maar snachts kan iedereen het hek open maken vanaf de weg en ze zo meenemen.

leeneliefje

Ja! ze staat op stal. Ik zorg dat ze vóór de schemering en pas ná zonsopgang in de wei is. Dit omdat er anders super veel vliegjes actief zijn en mijn pony daar helemaal niet tegen kan.
Zomerexceem ;)

just_kiki

staan snachts binnen :)
ten eerste passen helaas niet alle paarden ,tegelijk naar buiten. + de staleigenaar wilt het niet :)
vind het vooral in de zomer jammer!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:07

Mijn 'sportpaard' verre weg van haha staat verplicht s'nachts binnen. Staat altijd 24/7 buiten zoiezo in de zomer maar het gras is nu toch een beetje te energievol > dikmaker voor mijn maf. Dus helaas wordt het gras voor hem beperkt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:09

onze paarden gaan 's nachts ook binnen. Heeft deels te maken het gemakkelijk bijvoeren volgens behoefte en omdat er geen schuilstal op de weide is.
Bij extreem warm weer of teveel dazen kan het voorkomen dat de paarden 's nachts buiten gaan en overdag binnen blijven. Anders riskeer je overhoop gelopen te worden als je ze wil binnen halen, ze zijn gewoon panisch voor dazen.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:11

Bij ons op stal staan ze normaal wel gewoon op stal.
Maarja, bij ons in het landje willen ze niet meer binnen komen!
Dus die blijven gezellig met z'n 8-en buiten staan.
Dit gaat prima, met het rijden merk ik geen verschil.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:14

bij mij gaan ze snachts op stal vanwege de insecten en 1 die ze heeft.

Da_Laico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:19

Die van mij staan het hele jaar door 24/7 in de wei.
Alleen in de nacht van oud en nieuw breng ik ze naar een manege voor de veiligheid.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:29

wat is er gebeurd dan sonja?
de mijne staan vanaf eind maar 24 uur op het land. Daar is ie zelf veel gelukkiger. Gelukkig staan ze achter een huis dus voldoende toezicht. Alleen als het heel erg regent vind ik het wel eens sneu maar dat is een mensen gedachte, dat beest is buiten in de regen nog steeds gelukkiger.
Van de winter gaat ie wel weer snachts naar binnen maar dat is omdat ie dan in de bak staat waar ie niet kan schuilen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:30

Geen sportpaard, maar ze gaat wel snachts op stal. Ze hebben bij ons geen schuilstal dat is voor mij de rede om dr snachts op stal te houden...

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:33

Ik wil het binnenkort proberen om leander zomers`s buiten te zetten,,, ik vrees alleen dat het niet goed gaat omdat 5 uur toc wel cup a soup ik wil naar binnen tijd is..hihi

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:15

Bij mij gaat ze op stal omdat het gewoon handiger is als ik wedstrijd heb. Dan kan ik haar de avond ervoor eventueel al vlechten enz. En om ze dan enkel op stal te zetten als we wedstrijd hebben, daar is ze dan weer te zenuwachtig voor.. Beetje regelmaat kan geen kwaad :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:18

mijn paard staat s`nachts binnen omdat hij niet goed loopt en gedoseerd op de wei mag
hij staat samen met paard van stalhoudster die geopereerd is aan de voorknie en ook gedoseerd de wei op mag
vorig jaar stond hij 24 uur buiten de hele zomer,heerlijk was dat.
hopelijk kan dat volgend jaar ook weer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:19

Ik heb dan wel geen sportpaard, maar die van mij staat gewoon 24/7 buiten. In de regen, in de onweer. Hij vind het heerlijk en wil ook echt niet naar binnen dan, die sloopt de stal als ik hem erin zet.
's winters gaat hij overigens wel naar binnen, al had hij van mij buiten mogen blijven.
Als ik wel een sportpaard had gehad, had die ook gewoon met zijn dikke billen buiten gestaan, ik bepaal dat hij sportpaard moet zijn, maar boven alles is het een paard, dus ik vind dat die gewoon lekker buiten moeten staan.
Overigens snap ik als je paard een blessure of iets dergelijks heeft en dus beperkte weidegang mag, dat hij dan naar binnen moet.

(oh ja dit is geen aanval voor mensen die ze wel binnen hebben, mocht dat zo opgevat worden)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:14

Ik heb geen sportpaard. En eerlijk gezegt vind ik dat je geen verschil moet maken tussen een hobby paard en een sport paard. Blijft gewoon een paard.
In de zomer staat ze 24/7 buiten met schuilstal en in de winter 's nachts op stal. Opzich zou ik er geen probleem mee hebben als ze 's winters ook 27/4 buiten staan zolang er schuilmogelijkheden zijn.

Ieder kiest voor zichzelf wat die het beste vind maar vind dat je geen onderscheid moet maken omdat je toevallig een sportpaard hebt van 10.000 euro. Daar heeft het paard immers niet voor gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:57

zodiacje schreef:
wat is er gebeurd dan sonja?

Zegt de term "de beul van Twente" je wat? Is toen heel vaak in het nieuws geweest, zoek anders maar eens met Google. Die heeft hier in de regio een behoorlijke periode de meest krankzinnige dingen met paarden en ander vee gedaan. Dat is een soort van regionaal trauma. Hier op Bokt zitten ook slachtoffers van paarden die bv gestoken zijn met scherpe voorwerpen. Is echt een vreselijke tijd geweest.

Beaubienne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:00

Jaa meestal wel!

Omdat er vooral zomers veel muggen zijn en in de winter is het lekker warm binnen. Zou het nou echt te warm zijn in de zomer dan laat ik ze buiten maar zorg wel dat ze goeie vliegenspray op hebben.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

Paard staat dag en nacht zomer en winter buiten (met schuilplek)
Bedenk dat de nacht voor een paard net zo lang is als voor ons de dag dus dat ze best lang op stal staan ook al is het alleen de nacht.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:33

ja...als je onder sportpaard ook recreatie paarden kwpn, arabier en anglo arab verstaat, kwpn met uitloop want die doorgefokte sportpaarden van ons zijn nogal vatbaar voor artrose :D