Opzegtermijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:10

Hallo bokkers.

Mijn vriendin en ik verhuizen per 1 juli naar een grotere en gezellige pensionstal.
Op de stal (We zijn de enigste pensionklanten) waar we nu staan moeten we alles zelf doen, en dat is straks met studie gewoon niet haalbaar.
We hebben vandaag aan gegeven bij de stal eigenaar dat we per 1 juli naar een pensionstalling verhuizen omdat het straks voor ons niet meer haalbaar is.
Dit vond hij geen probleem. Hij zei alleen wel dat als hij geen pensionklanten kon vinden voor 1 juli dat wij dan de maand juli moesten betalen!
We waren hier totaal overdondert door omdat we nog nooit van deze regeling gehoort hebben, we hebben geen contract getekend en er ook geen afspraken over gemaakt.
We waren het er dan ook niet mee eens. We hebben netjes 3 weken van te voren opgezegt, en die ene week die mist wilde we nog best betalen.
Maar we gaan niet onnodig voor de maand juli betalen, aangezien we daar helemaal geen afspraken over gemaakt hadden.
Toen werd hij ontzettend kwaad en heeft aangegeven het dan vals te gaan spelen.

Mijn vraag aan jullie was, hoe zouden jullie dit oplossen?

Pepper3

Re: Opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:12

Niet betalen jullie hebben geen contract dus hij kan jou niks maken. Je hebt het netjes ruim van te voren opgezegt en jullie hoeven er niet er voor op te draaien als hij geen nieuwe klanten vind is hij nu helemaal

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:13

Niet doen :n

Is niet jullie schuld dat hij zn stallen niet vol kan krijgen. Jullie hebben het netjes verteld, meer hoeft niet.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:13

volgens mij, als dit niet op papier staat, mag hij niet van jullie eisen dat je de maand juli doorbetaald. Maar ik kan het mis hebben. Zonder contract is hij volgens mij nergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:15

Zonder contract staat hij nergens.
Ik vind het al netjes dat jullie die ene week in juli willen betalen. Dan heb je een maand opzegtermijn in acht genomen en mag hij z'n handjes dichtknijpen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:18

Nou, fijne vent!! Sta je daar met je goede gedrag en zo'n vent maakt zijn eigen regeltjes voor zijn eigen gemak..

En als hij de stallen niet vol krijgt en jullie betalen de hele maand juli nog? Gaat hij dan ook nieuwe mensen weigeren tot 1 augustus? Jullie hebben immers dan nog de hele maand betaald en op dat moment zijn het nog "jullie boxen"

Ik snap dit soort pensionhouders niet!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:27

Ik zou gewoon netjes die ene week nog betalen. Zo hebben jullie netjes 1 maand opzegtermijn in acht genomen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:27

Tallie1979 schreef:
Nou, fijne vent!! Sta je daar met je goede gedrag en zo'n vent maakt zijn eigen regeltjes voor zijn eigen gemak..

En als hij de stallen niet vol krijgt en jullie betalen de hele maand juli nog? Gaat hij dan ook nieuwe mensen weigeren tot 1 augustus? Jullie hebben immers dan nog de hele maand betaald en op dat moment zijn het nog "jullie boxen"

Ik snap dit soort pensionhouders niet!

Ik heb al zo vaak van dit soort pensionhouders gezien en meegemaakt :o
En nee ik snap het nog steeds niet, of ze zijn gekrenkt in de eer ofwel in de portemonee :n

Niets van aantrekken hoor! En als hij moeilijk gaat doen, gewoon eerder je paard verkassen naar je nieuwe pensionstal!
Er is immers geen contract en hij heeft dus geen poot om op te staan!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:31

Het nare is alleen dat wij toen we daar kwamen 100 euro borg hebben betaald voor de stallen en land. Als we weg gingen en het netjes achterlieten zouden we dit terug krijgen. Wat ik nu ook ernstig betwijfel...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:36

Romytjuuh schreef:
Het nare is alleen dat wij toen we daar kwamen 100 euro borg hebben betaald voor de stallen en land. Als we weg gingen en het netjes achterlieten zouden we dit terug krijgen. Wat ik nu ook ernstig betwijfel...

Ik denk dat je daar naar kan fluiten gezien zijn houding..... zie het maar als die ene week compensatie (wel een dure week helaas :(:) )

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:36

Dan zou ik die ene week zeker niet betalen, dat is dan dat geld!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:38

Ja, ik betaal nu ook helemaal niks meer.
Ik vind het zo ontzettend jammer dat het zo moet. En naar mijn borg kan ik zeker fluiten dat weet ik. :7

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:40

het schijnt dat iedereen een maand opzegtermijn heeft aan te houden en jullie voldoen daar gewoon aan,als het nou zo is dat er in augustus ook nog niemand in de stal staat mag je dat dan ook betalen? nee, beetje rare insteek van deze meneer.
probeer hier netjes over te praten en zo gauw het gesprek niet gaat zoals je zou willen alles per post gaan doen en eventueel je rechtsbijstand al informeren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:42

heb je bewijs van de betaalde borg, een kwitantie bijvoorbeeld?
anders heb je geen poot om op te staan, maar hij ook niet aan de andere kant met die extra huur.
Als hij vervelend wordt zou ik gelijk mn boeltje pakken en kan ie naar de rest van juni ook fluiten, gebruikt ie daar de borg maar voor! Of heb je juni al betaald?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:44

knollentuin schreef:
het schijnt dat iedereen een maand opzegtermijn heeft aan te houden en jullie voldoen daar gewoon aan,als het nou zo is dat er in augustus ook nog niemand in de stal staat mag je dat dan ook betalen? nee, beetje rare insteek van deze meneer.
probeer hier netjes over te praten en zo gauw het gesprek niet gaat zoals je zou willen alles per post gaan doen en eventueel je rechtsbijstand al informeren.

We hebben geprobeerd netjes te praten wat echt niet opschoot. We gaan er nu gewoon vanuit dat we onze borg kwijt zijn. Per 1 juli gaan we gewoon weg en betalen we niks meer.
Ik wil er liever geen rechterlijk gedoe van maken. We balen hier wel enorm van!

@Cissy: Ik betaal altijd ruim van te voren dus de maand Juni is al betaald.
Ik heb in Januari wel 100 euro overgemaakt met als omschrijving Borg voor stal. Wat ook op mijn afschrift staat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:03

Als we het even heel officieel gaan benaderen is de opzegtermijn een maand. Die maand is een kalendermaand in dit geval omdat je ook per kalendermaand betaalt. Dus als je 1 juli weg wilt zul je vóór 1 juni moeten opzeggen, dus een hele betaaltermijn.
Ik lees in je verhaaltje dat je vandaag hebt opgezegd en dat zou betekenen dat je te laat zou zijn. Als het bij de rechter zou komen zou je inderdaad juli nog moeten betalen.

Nu is het zo dat jullie geen contract hebben, maar hij kan wel aantonen dat je per maand betaald hebt. Eea gaat dan normaliter in goed overleg. Ik heb een officieel contract met de stal maar als ik eerder weg zou willen is dat geen probleem, afhankelijk van de relatie met de pensionhouder op dat moment.
Weggaan vinden ze nooit leuk omdat er dan minder inkomsten zijn, maar als overleg niet mogelijk is heb je dus een probleem....

Heel vervelend dat hij nu niet normaal met jullie wil praten, misschien toch nog maar eens proberen maar dan wel heel zakelijk blijven en geen emoties laten meespelen. Spreek hem er dan wel op aan als hij niet zakelijk is want hij verhuurt die stallen en zou toch beter moeten weten en zou zich ook aan de (fatsoens)regeltjes moeten houden. Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:42

cissy schreef:
Als we het even heel officieel gaan benaderen is de opzegtermijn een maand. Die maand is een kalendermaand in dit geval omdat je ook per kalendermaand betaalt. Dus als je 1 juli weg wilt zul je vóór 1 juni moeten opzeggen, dus een hele betaaltermijn.

?? Als ik bij een huurhuis de huur opzeg (ook betaling per kalendermaand) dan is de opzegtermijn precies 1 maand, dus per 8 juni opzeggen is betalen tot 8 juli.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:49

Als ik eerlijk ben zou ik gelijk mijn paard pakken en vertrekken als een stalhouder tegen me zei dat ie het vals ging spelen. Ik heb al gehad dat ik op een stal de stalling had opgezegd en vervolgens werd weggepest. 3 weken zorgen en ellende die ik mezelf niet nog eens aan zou doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:59

tamary schreef:
cissy schreef:

?? Als ik bij een huurhuis de huur opzeg (ook betaling per kalendermaand) dan is de opzegtermijn precies 1 maand, dus per 8 juni opzeggen is betalen tot 8 juli.

Het is maar net wat je afspreekt met je verhuurder, bij huizen is het inderdaad soms anders, maar bij je baas bijvoorbeeld niet :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:07

manueeltje82 schreef:
Als ik eerlijk ben zou ik gelijk mijn paard pakken en vertrekken als een stalhouder tegen me zei dat ie het vals ging spelen. Ik heb al gehad dat ik op een stal de stalling had opgezegd en vervolgens werd weggepest. 3 weken zorgen en ellende die ik mezelf niet nog eens aan zou doen.

Dat doe ik nu ook het liefst. Maar het staat qua datum nu allemaal vast dus we moeten het echt nog even 3 weken volhouden daar. Komt ook vast wel goed. Ik hoop dat de situatie een beetje bedaart is en dat het gewoon normaal loopt tot 1 juli!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:20

wat een wereld he? ik hoop dat je de komende 3 weken een beetje normaal doorkomt maar als ie heel vervelend doet zou ik zo wegzijn,er is altijd wel ergens een stalletje voor heel tijdelijk.
kleine tip neem alvast steeds een klein beetje van je spullen mee niet teveel in ene en alleen het hoognodige op stal laten zodat je als het nodig is bij wijze van met je rugzak te paard kan vertrekken ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:21

Ik zou niet mee gaan betalen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:27

cissy schreef:
Ik lees in je verhaaltje dat je vandaag hebt opgezegd en dat zou betekenen dat je te laat zou zijn. Als het bij de rechter zou komen zou je inderdaad juli nog moeten betalen.

Nu is het zo dat jullie geen contract hebben, maar hij kan wel aantonen dat je per maand betaald hebt. Eea gaat dan normaliter in goed overleg. Ik heb een officieel contract met de stal maar als ik eerder weg zou willen is dat geen probleem, afhankelijk van de relatie met de pensionhouder op dat moment.
Weggaan vinden ze nooit leuk omdat er dan minder inkomsten zijn, maar als overleg niet mogelijk is heb je dus een probleem....

Heel vervelend dat hij nu niet normaal met jullie wil praten, misschien toch nog maar eens proberen maar dan wel heel zakelijk blijven en geen emoties laten meespelen. Spreek hem er dan wel op aan als hij niet zakelijk is want hij verhuurt die stallen en zou toch beter moeten weten en zou zich ook aan de (fatsoens)regeltjes moeten houden. Succes!

Dit klopt. Het gaat per kalender maand. Als je tot 1 juli had willen betalen had je voor 1 juni je huur op moeten zeggen.
Lijkt mij ook het fatsoenlijkst. Maar als ik dit zo lees staat dat bij de meeste bokkers niet zo hoog op het lijstje.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:26

Idd zoals de meeste hier zeggen NIET BETALEN!!!!

Jullie hebben geen contract en kan de eigenaar je niks maken,
en jullie kunnen er niks aan doen als hij voor 1 juli geen andere pensionklanten heeft dat is zijn eigen pakkie aan hoor dus laat je aub niks wijs maken!!

Goodluck ;)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:37

De pensionhouder wordt altijd verweten dat het om de centen gaat, maar wat ik hier lees is het wel de pot die de ketel verwijt.

Heel simpel; met of zonder contract is er gewoon een maand opzegtermijn, te rekenen vanaf de betaalperiode. Dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat zijn wettelijke regels.

Als je stiekem met je paard wilt vertrekken en daarna jezelf nog in de spiegel kan aankijken, moet je dat zeker doen. Idd wat een wereld!