Een dikke pudding op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:26

Om even op de topic terug te komen. Zeg gewoon tegen je nicht dat ze te zwaar is voor jouw paard i.v.m. met zijn rugklachten. Dat is tenminste eerlijk en scheelt smoezen verzinnen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:00

dat heeft ze dus al gedaan!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:02

Oeps het was niet mijn bedoeling om 'dikkere' mensen aan te vallen zoals ik ook in mijn bericht zei ik hoor ook niet bij de slankste onder ons maar ik ben idd niet super dik maar sorry jongens op het concours zag je het paard echt bijna niet meer ik val helemaal niemand aan op zn gewicht dat moet je lekker zelf weten maar denk ook eens aan je paardje ik geloof nooit dat het fijn zal zijn voor hem/haar !!

Jullie voelen je wel aangevallen hoor ik vond het absoluut knap van die dame dat ze 2e was alleen het was echt en dan ook echt geen gezicht sorry dat is mijn mening en niet die van jullie helaas ik mag dat toch wel zeggen of moet ik gewoon mijn mond houden en niet reageren kan ook hoor heb je alleen minder lange topics is wel jammer!!

idd die titel is neit netjes voor hetzelfde geld kijk ze op dit forum en ziet ze zulke verhalen over zichzelf staan vind ik absoluut niet netjes dan kwets je iemand onnodig en dat lijkt me niet de bedoeling!!!

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:01

Ik vind je titel wel geinig hoor........ Haha!
En ik vond hem ook heel duidelijk!

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:04

Ik keek net in je profiel en een paard kan best wat hebben hoor. Hij is 1.68 toch, Nou dat moet wel lukken volgens mij. (Als ze er op komt) En dat bedoel ik goed hoor, bij ons rijdt namelijk ook een zwaarder persoon en die komt nieteen op haar paard van 1.45............

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:02

Een vriendin van me jojoot al jaren tussen de 125 en 110 kilo, ze heeft al 5 jaar een kwpnér die ze 4 x per week rijdt, het beest is nog nooit 1 dag kreupel geweest!
Dus een rondje stappen lijkt me geen kwaad kunnen.

BTW ik las in je profiel dat je string op wedstrijden op L2 niveau rijdt, dan vraag ik me af hoe je dat doet, je rijdt L2 of niet, hoe kun je nou op concours op L2 niveau rijden??

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:32

Nou mensen denk toch eens aan je paard! Ik zit in de shires, en die beesten kunnen heel wat hebben. Ik doe ook bijna nooit moeilijk over dit soort gevallen. BIJNA! Namelijk als ze op Max willen zitten, dat vind ik dus niet goed. Dan mag max nog een koudbloed van 1.90m zijn, hij krijgt er last van. Hij heeft geen zwakker rug. Daarbij loopt hij al op hoog niveau en kan ik elke (hoe klein ook) verandering in hem voelen. Het verschil om met of zonder een gelpad te rijden voel ik al. Daar komen dus geen dikke mensen op te zitten. Dan denk ik puur aan mijn paard, Max vind dat absoluut niet leuk.
Maar bij dikke mensen denk ik wel aan mensen die echt dik zijn, en dus niet gewoon erg groot. Dikke mensen hebben namelijk naar mijn mening geen echte vaste zit, en daar schuilt het verschil in. Als een body builder (echt gebeurd) Van 110kg op Max gaat zitten is er niks aan de hand, geen centje pijn, normaalste zaak van de wereld volgens max. Maar als een erg vet persoon op hem gaat zitten, zit dit gewoon veel minder stil en srevig, en daar heeft ie last van.
Ik ben nu gewoon heel eerlijk, en ik zou het erg zwak vinden om hierop aangevallen te worden, want ieder die logisch nadenkt weet dat ik er toch wel een beetje gelijk in heb.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:37

Samsam schreef:
BTW ik las in je profiel dat je string op wedstrijden op L2 niveau rijdt, dan vraag ik me af hoe je dat doet, je rijdt L2 of niet, hoe kun je nou op concours op L2 niveau rijden??

En dat is nou gewoon een domme opmerking. Frusty
Ze rijd dus gewoon L2 wedstrijden. Wat snap je daar nou niet aan? Als ze thuis een ander niveau zou rijden dan op wedstrijd, wat heel goed kan, zal ze hem wel aan het klaarmaken zijn voor de M. Denk je niet?
Ik rijd thuis ook hoger dan op wedstrijd, wie niet.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:25

Waarom zet ze dan niet gewoon in haar profiel dat ze L2 rijdt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:40

Dan krijgen we weer een heel andere discussie,
maar ik ken zat mensen die pretenderen op M niveau te trainen, wanneer je ze vraagt om een eenvoudige schouderbinnenwaarts wordt gewoon die kop naar binnen gesleurt. Dan heb ik het nog niet eens over simpele overgangen die niet gereden kunnen worden.
Als we zo gaan beginnen kan ik ook zeggen dat ik GP rijdt, want Ozep dribbelt ook wel eens aan... (uit protest Schijnheilig )

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:54

Wat een topic zeg !
Ben gewoon eerlijk tegen je nicht. Maar blijkbaar lukt je dat niet, want na dit topic op bokt.....Eat ben jij een flapdrol zeg, en dan druk ik het even zachtjes uit.

Erg triest. Ik ben zelf ook totaal geen lichtgewicht. Mijn 5 jarige Peru van 1.74 is erg blij met mij, want ik durf van mezelf te zeggen dat ik een hele rustige ruiter ben, met een rustige zit.

De titel dikke pudding vond ik echt te erg voor woorden, dat je het er zo op zet !!En nu is het niet zo dat ik me aangevallen voel, want het bericht slaat niet op mij. Als ik dun was geweest had ik hier ook op gereageerd want respect ....ver te zoeken.

Ik ken wat mensen die die niet de lichtste zijn en presteren toppie op wedstrijden ! komen zelden of niet thuis zonder punten.... met nadruk op punten, dus meerdere....

Maar dat er simpele zielen tussen zitten die kijken naar de mooiheid...tja...telt misschien wel, maar het blijft een hobby he....
Mijn mening is en blijft dat het een hobby is, dat je er plezier in moet hebben. Dik, dun, lelijk, karreknol, toppaard, enz... telt toch niet.
De beste stuurlui staan aan wal, o nee, de beste stuurlui zitten op bokt !

En wat een zwakke rug betreft..... Werk daar maar eens aan dan.... Dat kun je nl zelf allemaal verbeteren.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:52

hahaha lol is dit!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:53

Afbeelding

pony = 1.38
ik = zwaar
in galop zonder zadel, zonder gebonk.. het kan..ik geen klachten, Blizz geen klachten.

bekijk elk paard en ruiter afzonderlijk en vertel je nicht gewoon de waarheid, dat is uiteindelijk minder kwetsend dan en leugentje...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:26

dapperdier schreef:
Afbeelding

pony = 1.38
ik = zwaar
in galop zonder zadel, zonder gebonk.. het kan..ik geen klachten, Blizz geen klachten.

bekijk elk paard en ruiter afzonderlijk en vertel je nicht gewoon de waarheid, dat is uiteindelijk minder kwetsend dan en leugentje...


jij bent stevig echt niet dik met dik bedoelt ze gewoon vet geen spiertje en een buik die in de weg zit !!

En dit is dus absoluut niet een gek gezicht die ik dus op die wedstrijd bedoelde die zat met rechte armen omdat haar buik in de weg zat !!
en toch had ik absoluut respect voor haar want ze is toch effe 2e geworden maar vergeleken met haar ben jij een dun latje hihihiih

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:40

Ik volg het "goeie voorbeeld" van Dapperdier eventjes...en zal ook een foto neerzetten...( met alle gevolgen van dien:D)

Fors zwaargewicht op dwerg van 1.28 :

Afbeelding

We staan bekend om onze super sneltempo tolt ritjes...en ik denk niet dat een paardje dat kan presteren met een TE zware pudding op zijn ruggetje... Schijnheilig

Verder meng ik me maar niet in het topic....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:20

En ook dit zie ik niet als een echt zwaargewicht. Ik bedoel de mensen die dus niet meer stil kunnen zitten om dat simpelweg de kadans van het paard te veel wordt doorgegeven naar de ruiter. Ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel. Ik wil het alleen vriendelijk neer zetten. De foto's van hier vallen dus NIET onder de zwaargewichten die ik bedoel.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:33

Ymkje schreef:
Mijn corpulente nicht is helemaal niet thuis in de paardenwereld dat klopt.
Ik zeg het maar netjes anders vinden jullie mijn duidelijke taal weer kwetsend. Wat zullen jullie je trouwens snel gekwetst voelen, ik heb medelijden. Het gaat nota bene niet eens om jullie! Maar goed ...
Vanmiddag heb ik haar aan de telefoon gehad en het netjes verteld.
Ik zal even het telefoongesprek beschrijven. Dikkie dik is zij voor de duidelijkheid.
Dikkie Dik: hoi, mag ik in de vakantie nou eindelijk eens op String rijden?
Ymkje: daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat dat gezien jouw enorme omvang geen goed plan is.
Dikkie Dik: wat bedoel je? een paard is toch heel sterk?
Ymkje: ja, maar String heeft een zwakke rug en op dit moment kan hij het denk ik niet. Daarbij is String ook nogal aan het bokken en dat vind ik dan toch wat gevaarlijk omdat je nooit op een paard hebt gezeten.
Dikkie Dik: oh wat l ullig, kom het echt omdat ik zo zwaar ben?
Ymkje: eerlijk gezegd wel, ja. Misschien dat je wel op een wat sterker paard kan, maar String is ook nog niet zo oud he? Ik wou wel eerlijk zijn tegen je.
Dikkie Dik: nou, ik vind het niet leuk. Ben ik echt zo dik dan?
Ymkje: ja


Ten eerste vind ik je titel niet echt respectvol maar ronduit onbeschoft, en ten tweede geloof ik niet dat dit gesprek op deze manier heeft plaatsgevonden. Want als jij zo bijdehand bent en zo weinig respect voor mensen hebt had je niet eerst op bokt gevraagt wat je moest doen, maar het haar gewoon gelijk gezegt toen ze het vroeg...

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:03

Laat nog even een foto van je nicht zien dan! Als je haar helemaal voor banketstaaf wilt zetten. En dan kunnen we de reacties er ook wat beter op aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:06

Dat zou ik pas echt bij de konijnen af vinden, een foto van het nichtje plaatsen Misselijk Wil je een soort van vleeskeuring gaan houden of iemand stevig, dik of baggervet is ofzo? Ga dan gewoon lekker naar een veemarkt en leef je uit op de koeien!!!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:30

Ik wilook nog even offtopic gaan mbt het geen er gezegd is over wedstrijdrijden als je (wat) dikker bent dan het gemiddelde ideaal beeld.
Het is echt wel zo, dat je met een gezetter figuur op een dressuurwedstrijd beter moet rijden dan een slanke den. Een stalgenoot van mij (en trouwens ook van mango) is vrij stevig gebouwd (weet ze zelf ook, ze is pas hard afgevallen, maar past nog niet in een damesmaat rijjas) rij dook wedstrijden en omdat zij nou eenmaal vrij veel vet heeft, zie het eruit, alsof ze zit te hobbelen. Zij krijgt zo verschrikkelijk vaak te horen dat ze te onrustig zit en daardoor minder punten, terwijl als je haar zonder rijjas ziet rijden, je ziet dat ze keurig netjes zit. Vet beweegt nou eenmaal als je aan het doorzitten bent en grote borste werken daar ook niet echt aan mee, maar daardoor is voor veel jury's het ideaalbeeld weg en krijgt ze minder punten.
Dat is niet terecht, maar het gebeurt absoluut wel (ik rijd best wel eens een minder nette proef (op video teruggezien) dan zij en dan heb ik toch meer punten...
Dit vind ik dus niet terecht, maar daarom is het wel knap als de dikkere mederuiter gewoon meestart en dan nog in de prijzen rijdt. Ik denk dat dat ongeveer is wat Mango ook bedoelde.

Ontopic: Ik denk dat een keertje rijden niet zo heel veel kwaad kan, en anders kun je het maar beter op een normale manier zeggen.
Ook ik ben van mening dat de titel wat normaler had gekund, maar goed, je hebt inmiddels gezegd tegen je nicht dat je het niet wil, had je daar nou ons advies voor nodig?

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:23

Getver wat een hypocriet gedrag van sommige mensen! Dat je zo met je medemens om kan gaan! Waar is respect voor anderen gebleven? Zo noem je mensen toch niet?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:22

hihihihi bedankt Marije dat is preceis wat ik bedoel ik heb ook absoluut erbij gezet dat ik best wat kilootjes mag afvallen! ahhahaha maar het is toch gewoon zo dat mag toch wel gezegd worden en idd de titel is niet zo netjes maar dat is al 3000 x gerzegd dus dat wilde ik nit nog een x-tje aanhalen en had je die dame gezien op het concours die was echt super groot maar ze reed wel in de prijzen dus dat vind ik wel heel goed van haar maar dan nog volgens mij moeten die mensen idd meer hun best doen dan slanke mensen maar dat is eigenlijk met heel veel dingen als je neit aan het ideaalbeeld voldoet dan ben je al een stuk minder "waard' in deze maatschappij!!!!

sorry helemaal of topic maar daar waren we al klaar mee toch!!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 18:24

Samsam schreef:
BTW ik las in je profiel dat je string op wedstrijden op L2 niveau rijdt, dan vraag ik me af hoe je dat doet, je rijdt L2 of niet, hoe kun je nou op concours op L2 niveau rijden??

Ben je nou dom of doe je alleen maar zo om mij af te zeiken?

Het enige wat jullie doen is mekkeren op die titel van mij, hier in Nederland is er een recht op vrije meningsuiting dat doe ik dus ook, stelletje dictators!
Ik maak me gewoon zorgen om mijn paard, zo 'n dik kind op zijn rug is gewoon niet goed voor hem denk ik. Maar ipv daar op in gaan gaan jullie op mijn titel zeiken, dat noemen ze ook wel mierenn*uken. Gaaaap

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:42

Ymkje schreef:


Het enige wat jullie doen is mekkeren op die titel van mij, hier in Nederland is er een recht op vrije meningsuiting dat doe ik dus ook, stelletje dictators!


Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie, rara welke van de twee jij gebruikt!

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:44

okay ik zat dit hier al eventjes te volgen maar nu kan ik mezelf ook niet echt inhouden dus vandaar dit berichtje ...
stelletje dictators? pardon?! jij vroeg duidelijk om een mening als je om een mening vraagt mogen wij die ook geven netzoals je zelf zegt
"hier in nederland is er een recht op vrije meningsuiting" <=- dat hebben wij dus ook !!
als jij van te voren al bedacht had dat dat slecht voor hem is waarom zeg je het dan niet gewoon meteen ipv er zo om heen te draaien ik vind het echt schandalig...

En ik ga ook met Ikeje mee als jij zo bijdehand was geweest dan had jij meteen wel zo gereageerd !! ... dus denk dat dat gesprek gewoon een beetje opgeblazen is om jezelf wat "stoerder" te laten over komen.... maar goed ik kan het ook verkeerd hebben natuurlijk !!....
en ja respect is ver te zoeken bij sommige mensen...

(zo dat moest er even uit !! )

ps: dapperdier: als jij niet had gezegt dat jij zonder zadel zat had ik het niet geweten dat je zonder zadel reed (tja okay ik zou het zadel zien maar die zit van je geweldig *LOL*
Mijn complimenten !!!

zo nu ben ik echt klaar !!!!!

De Groeten !!