ervaringen met vliegendekens???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hilleke1980

ervaringen met vliegendekens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 20:57

Ben aan het twijfelen of ik mijn pony vliegendeken op zal doen.
Hij reageert erg op de muggen(bulten en veel jeuk)
Nu spray ik natuurlijk wel minimaal 1 x per dag met anti vliegenmiddel, maar iets wat echt helpt heb ik nog niet gevonden.

Probleem is dat hij vooral reactie heeft op zn buik, dus dat ik echt een deken met buikflap zal moeten nemen, ben dan bang dat hij daar last van krijgt bij het rollen of bokken, dat tie dus scheef komt te hangen en kom maar 1 x per dag.

Daarnaast staat hij met een ander paard in de wei, waarvan ik niet weet of hij mijn deken heel laat.

Hoe hebben jullie dat opgelost??

Ervaringen met goede vliegendekens of vliegenmiddelen???

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:18

Ik had vorig jaar wel (meedere) vliegendekens. Was opzich wel handig tegen de vliegen, maar als het erg warm was begon die wel eerder te zweten onder de deken.
En nadat er 3 dekens binnen korte tijd kapot zijn gegaan heb ik er maar geen meer opgedaan.(Verschillende dekens geprobeerd, en niet de goedkoopsten maar ze gingen zo kapot bij mij).
En wat betreft het scheef komen te hangen, zou je evt. een buiksingel kunnen proberen zodat ie wat steviger ligt.
O en ik weet niet of je een deken met hals evt. zou willen maar bij mij begon dat erg te schuren bij het halster waar je het vast maakt. dus die heb ik later maar los gelaten.