bij ons worden de paarden gewoon het hele jaar door gewassen, maar wij hebben zo warmtelamp en warm water. Anders zou ik het doen als het mooi weer is en je het zelf ook niet te koud vind? en wanneer ze een deken op krijgen is beetje gevoelsmatig.. is het koud of niet is het 's nachts koud en zo voort
mijn fjord krijgt geen dekens op. wassen doe ik als het flink warm is buiten, zoals afgelopen zaterdag.
Sharon1992
Geplaatst: 06-06-10 16:23
Ik neem aan, niet te koud en niet te warm, zoals voor mensen ook geldt. Gewoon lauw water en als het water koud is, zorgen dat er een warmtelamp schijnt of dat het buiten warm is.
Ik kan zelf alleen maar buiten wassen, dus ik houd 15 graden als minimum temperatuur aan en het moet ook niet te hard waaien.
Renzzi
Geplaatst: 06-06-10 20:09
De dekens doe ik op, voordat mijn pony een dikke wintervacht gaat creeren Maar wassen doe ik altijd, met mooi weer buiten, en als het wat slechter weer wordt dan was ik binnen, en een warmere stal
Wanneer het overdag kouder is dan 15 graden was ik niet (alleen voetjes en staart, ik heb alleen koud water) en krijgen ze ook een deken op ,fleecegevoerde regendeken om mee te beginnen, als het nog kouder wordt ga ik over op de winterdeken(s).