Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. ellepel schreef:is het mariadistel? met als ze bloeien van die paarse bloemen?
eigenlijk zou je die moeten laten staan,. is namelijk erg gezond voor paarden,helpt de lever..
uitsteken wil vrij makkelijk
tamary schreef:Gif weet ik niet, maar ik heb zelf een pony die graag distels eet. Afmaaien, eventueel iets laten drogen (dan zijn de stekels zachter) en aanbieden, als je pony's ze lusten ben je er makkelijk van af. En het afmaaien voor de bloei geeft ze geen kans om zaad te maken, plus dat het opnieuw aanmaken van blad en bloemen de plant uitput. Volhouden en je komt er wel vanaf.
Raad je wel aan om daarnaast bodemonderzoek te laten doen, zodat je kan achterhalen waarom ze er groeien en je bemesting kan aanpassen.
Ibbel schreef:Op de gebruiksaanwijzing van mijn spuitmiddelen (MCPA, MCPP, Starane, Roundup) staat dat 3 uur droog voldoende is. Tja... Afgespoeld betekent afgebroken en dus geen risico.

ikbenellie schreef:Weet iemand ook hoe dat zit als je het weiland wilt gaan hooien?
Dus hoelang moet je wachten met hooien nadat je gespoten hebt met gif??!
blue_kim schreef:ik heb vorrig jaar een zooi zuring uit mijn land getrokken. dat is nu bijna helemaal weg, maar ervoor in de plaatst heb ik distels gekregen. nou kwam mijn schoonvader met round-up aan zetten, maar dat dood toch alles? ook je gras...