Sinds dinsdag staat mijn paard 24/7 in de wei. Wat mij opvalt is dat ze heel weinig water drinkt. Ik heb dinsdag een grote emmer water neergezet (waar ze gewend is uit te drinken), maar ze heeft hem nog niet eens voor de helft leeg. Uit de sloot kan ze niet drinken ivm schrikdraad. Wat moet/kan ik doen? Maak mij een beetje zorgen.. Alvast bedankt!
Één bij ons op stal drinkt ook weinig als ze op het land staat en eet dan ook behoorlijk veel gras, de ander eet een stuk minder en drinkt dan wel weer behoorlijk. Hou het gewoon in de gaten, maar het komt wel vaker voor
capopjekop
Geplaatst: 04-06-10 12:32
Het gras is idd wel droog, maar volgens mij zitten er alsnog sappen in. Is het water trouwens wel vers en schoon? Sommige paarden zijn erg kieskeurig. Hier krijgen ze 2x daags schoon, vers water.
Mijn 3 merries met 2 veulens staan ook 24-7 in de weide. Ze staan in lang gras en drinken momenteel 1 speciekuip per dag. Vind ik ook niet veel voor 5 waaronder 2 zogende merries. Soms kom ik dan is de kuip leeg en soms nog half vol. Er zit veel vocht in het gras en daardoor drinken ze minder. Idd toch steeds vers water neerzetten en kijk of ze alert blijft en of haar huid niet uitdroogt. Weet je hoe dat moet?
Ja klopt. Gisterenavond nog even gedaan, maar ziet er goed uit. Vacht glanst ook nog mooi. Ze eet wel lekker gras, denk dat ze daarom wat minder drinkt. Thanks!
en het is ook nog zo dat paarden in de winter meer drinken als in de zomer. zoals vaak gezegt. in de gras zit vocht of het nu warm of koud is. succes
Beaubienne19
Geplaatst: 09-06-10 09:12
dat heeft mijn paard ook op dit moment, maar het is compleet normaal. Ze drinken zomers vaak idd minder, maar het moet niet extreem worden, je moet het wel goed in de gaten houden. Maak je nou echt te veel zorgen, kun je altijd je biks voer ( of wat je ook voert) mengen met water. vinden ze lekker en is nog goed ook:P
ik weet niet of ze veel met het paard doet, maar als dat dus weinig is dan kun je hem beter helemaal niks bij voeren tenzij het gras wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kaal is. haha
Ligt idd aan ht gras, en het verschilt per paard. Mijn shetten drinken weinig als ze op gras staan, maar mijn tinker drinkt bij warm weer wel weer veel. Als je gewoon 1 a 2 keer per dag schoon water aanbied hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.