mijn shetlander heeft rondom haar mond hele rare plekken,eerst met wat witte blaasjes,die zijn nu weg en nu word het zwart en is haar haar eraf, heb het ingesmeerd met verzachtende creme,en het word minder. heb haar op een kaal stukje wei gezet een paar dagen om alles te laten groeien(de andere wei) en nu is het een stuk minder. ze staat regelmatig gras te zoeken tussen de brandnetels..dus nu denk ik dat ze het daar van heeft ze gaat over het hek heen,komt dan langs de sloot en daar tussen alle distels en brandnetels zit heerlijk gras... wie heeft hier ook last van of ervaring mee,en wat doe je er aan gr patricia
Kentaro
Geplaatst: 03-06-10 15:24
Klinkt mij heel onbekend. Die van mij eet juist (afgeknipte) brandnetels i.v.m. hoefbevangenheid en heeft er totaal geen last van Het kan wel zeker van een bepaalde plant zijn!
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 03-06-10 15:25
In principe kunnen paarden normaal tegen brandnetels (die van mij lijken er iig geen last van te hebben) maar het kan wel zijn dat ie ergens allergisch op gereageerd heeft. Mijn schimmel heeft ooit een soort "uitslag" op zijn neus en lippen gehad die vervolgens allemaal kleine wondjes werden (waarschijnlijk van het schuren van de jeuk oid?) en de DA zei dat het een allergische reactie was. Ponybeest heeft er van geleerd want hij heeft het sinds nooit meer gehad.
nee er staat geen rode klaver op de wei, ik heb haar nu al 1 week op de andere wei staan,daar kan ze niet voorbij de hekken eten(achter het draad staan ze namenlijk vollop en onze shet gaat regelmatig door de afrasting en snoept lekker verder achter het hek......echt iets voor een shetje....) nu word het al minder,komt ook gewoon weer haar op...even afwachten dus
gr patricia
Ceasar2015
Geplaatst: 07-06-10 12:39
Die van mij heeft ook keer de boel totaal opgezet gehad rondom dr mond. Dit kwam ook na het eten van brandnetels(of er tussen zoeken naar gras). Volgende dag was de zwelling weg en sindsdien ook nooit weer teruggekomen(ook niet bij brandnetels).