Dus als iemand andere tips heeft, dan hoor ik het graag! De wei wordt overigens niet gebruikt om 24 uur per dag een paard op te zetten, er zullen hooguit wat schaapjes/geiten op gaan komen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

8nnemiek schreef:Wat heb je gedaan qua bemesting en kalk strooien?
Als het echt overal staat dan lijkt het me niet echt makkelijk om dood te spuiten, dan heb je die zooi overal in zitten. Ik zou het laten staan, straks maaien, paarden erop, en dan met de hand (met wortel en al) het onkruid uit doen wat ze laten staan.. het was toch maar een klein stukje wei zei je he?
momo_lover schreef:riet ook vaak maaien dan groeit het zichzelf dood en zeker in de combinatie met MCPA/MCPP (groeimiddel)
Voor de rest het was een slechte tijd om gras te zaaien. Dan weer kurkdroog en dan weer nat (te) dus geduld hebben en gaan maaien en spuiten
wat ook helpt maar mag niet en zeker niet doen als je paarden eropstaan. Na het maaien de stengels insmeren met pure round up. Werkte met bamboe ook. door je het van 2 kanten
Yell schreef:momo_lover schreef:riet ook vaak maaien dan groeit het zichzelf dood en zeker in de combinatie met MCPA/MCPP (groeimiddel)
Voor de rest het was een slechte tijd om gras te zaaien. Dan weer kurkdroog en dan weer nat (te) dus geduld hebben en gaan maaien en spuiten
wat ook helpt maar mag niet en zeker niet doen als je paarden eropstaan. Na het maaien de stengels insmeren met pure round up. Werkte met bamboe ook. door je het van 2 kanten
helpt dit ook voor bereklauw?
In ieder geval bedankt voor de info Ibbel! russel schreef:Riet groeit aan de waterkant, ik heb het in mijn sloot staan en ook een stukje langs de sloot, dat zijn oude planten die idd erg zijn ingeworteld. Ik denk niet goed doodgespoten geweest en omgetrokken, waardoor het nu opkomt, is de tijd er nu ook voor....steeds tot op de bodem afmaaien met een bosmaaier en het sterft vanzelf af.
Ik ga paps eens lief aankijken voor een bosmaaier