zwemmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxmelissaBxX

zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:59

hallo,

Kan je ook met je paard zwemmen?
doet ie dat gewoon uit zich zelf?
En weten jullie dan ook waar we dat kunnen doen? waar dat vooral mag :D

Dankje.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:09

Waar kom je vandaan?
In het amsterdamse bos is een leuke doorwaadplek waar je kunt zwemmen. tenminste, als de plas diep genoeg is of je paard niet al te lange benen heeft. En in Hoofddorp zit een meertje waar je met ze kunt zwemmen en in Hillegom ook. Verder weet ik het niet.
En of ze het zomaar doen? Tja, dat is uiteraard per paard verschillend. Een ervaren paard zal een onervaren paard vaak wel kunnen overtuigen om mee te gaan, maar voor het eerst het (diepe) water in, is best spannend voor ze. En ook voor jezelf. Houdt je teugels niet strak maar geef hem ruimte om zijn hals volledig te kunnen strekken, anders kan hij niet zwemmen, das niet zo handig ;)

Ibbel

Re: zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:02

En hou er rekening mee dat een paard 'draaft' als-ie zwemt - hij zal dus voordat-ie echt contact met de bodem verliest idd in draf overgaan. Probeer 'm dus niet in stap te houden, dat gaat niet.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:14

Op de manege waar ik werkte kan je met je paard zwemmen, dat is in Zeijen, drenthe.
Eerste keer "watermak" maken vraagt meestal wel een beetje geduld, maar verschild per paard, de een moet je wat strenger aanpakken en de ander juist paaien met snoepjes. Bij zwemmen is het inderdaad heel belangrijk van de teugels af te blijven, anders gaat je paard zo kopje onder en krijg je onnodige stress situaties, zodra paard weer grond onder de hoeven heeft kan je rustig weer bij sturen zonder paniek.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:19

Niet elk paard houd van water, dus dit moet je natuurlijk eerst uitvinden.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:01

ik zwem zomers gewoon in de zee met mijn paard. maar je mag pas na 8 uur op het strand dus dit wil nog wel eens koud zijn. en als het voor mei of na 1 oktober nog mooi weer is dan ga ik overdag ook wel eens zwemmen in de zee.
ik doe altijd een beugelriem om de nek zodat ik me daaraan kan vasthouden en de teugels dus gewoon helemaal lang kan laten zodat het paard niet gehinderd wordt.
ik stap altijd gewoon het water in en namate je dieper komt gaan ze inderdaad draven en dan gaan ze meestal vanzelf zwemmen. ik heb ook wel eens een paard gehad die echt niet wilde zwemmen en dus bleef springen. dus dan zette ie zich af ging weer koppie onder tot ie de bodem voelde en weer een sprong verder. alleen dat zat niet zo lekker dus was daar gauw klaar mee :P

Julia_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:20

Paarden kunnen zeker zwemmen hoor!
Ik ga meestel met mijn paard naar een meertje, als eerste beetje het water in lopen en steeds verder tot dat ze echt gaat zwemmen!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:26

blue_kim schreef:
ik zwem zomers gewoon in de zee met mijn paard. maar je mag pas na 8 uur op het strand dus dit wil nog wel eens koud zijn. en als het voor mei of na 1 oktober nog mooi weer is dan ga ik overdag ook wel eens zwemmen in de zee.
ik doe altijd een beugelriem om de nek zodat ik me daaraan kan vasthouden en de teugels dus gewoon helemaal lang kan laten zodat het paard niet gehinderd wordt.
ik stap altijd gewoon het water in en namate je dieper komt gaan ze inderdaad draven en dan gaan ze meestal vanzelf zwemmen. ik heb ook wel eens een paard gehad die echt niet wilde zwemmen en dus bleef springen. dus dan zette ie zich af ging weer koppie onder tot ie de bodem voelde en weer een sprong verder. alleen dat zat niet zo lekker dus was daar gauw klaar mee :P

Ik ga deze zomer ook voor het eerst zwemmen met mn knol! Maar als ik dit zo hoor.. hahah lijkt me best eng!!

Ik verwacht bij mijn paard dat ie zodra hij de bodem voelt het op een sprinten zet en keihard naar de kust rent :P
(ik ga ook in zee )
En zonder zadel moetje maar net blijven zitten hihi!