2 rijbakken, toch niet kunnen rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

2 rijbakken, toch niet kunnen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 14:51

Hallo :wave:

Wij staan op een hele gezellige stal. *\o/* We hebben het er allemaal erg naar ons zin, maar er is 1 probleem. ;( We hebben een binnenbak en een buitenbak maar daar valt niet in te rijden! :(
Het zand in de binnenbak is eigenlijk geen zand, maar opgedroogde modder. >;) Daarbij is de bak heel hard. Als de bak droog is stuift het zand heel erg, en als je klaar bent met rijden ben je helemaal zwart van het stof. Je neus is vies, je ogen doen pijn en je hebt een droge keel. En daarbij is je paard zwart, je zadel hoort zwart te zijn maar is bruin. :r

Nou zullen jullie vast denken, dan ga je toch lekker in de buitenbak. :j
NEE :n , we kunnen niet lekker in de buitenbak rijden. Het zand in de buitenbak is gewoon strandzand (met schepjes) en veel te zwaar om in te kunnen rijden. Het zand komt tot de kogels van het paard. 8)7

Beide bakken worden nauwelijks gesproeid. We zijn al met z'n allen bezig de staleigenaar ervan te overtuigen dat er ander zand in de binnenbak moet komen :j , en dat de buitenbak gesproeid moet worden. :j De buitenbak is kurkdroog van onder tot boven.
Maar het is een probleem met de bakken bij ons. Of er is geen geld, of niemand mag dit doen omdat de spullen die ervoor nodig zijn niet van de staleigenaar zelf zijn. |o

Zelf dachten wij ook aan woudzand, dat hoef je niet te sproeien, dus je maakt daarin geen kosten.

Onze stal weet niet hoe we tot de staleigenaar kunnen doordringen.
Het is eigenlijk gewoon een geldkwestie. :$

Hoe moeten wij dit oplossen? We willen normaal kunnen rijden zonder onder het stof te komen zitten en zonder dat je paard al moe is na 1 rondje. :?

Groetjes :evaw:

Raja

Re: 2 rijbakken, toch niet kunnen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:54

andere stal zoeken???

Ik vind dat je als staleigenaar toch echt wel de verantwoordelijkheid hebt om er voor te zorgen dat de rijbakken normaal begaanbaar zijn!

je ebnt een betalende klant en als de dingen waar jij voor betaald niet in orde zijn, dan heb je recht hierover wat te zeggen ent e eisen dat dit in orde wordt gemakt.

Desnoods met zn allen dreigen met vetrek...

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:56

ik zou ook naar een andere stal uit gaan kijken daar je toch waar voor je stalgeld wil toch

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 14:58

Naar een andere stal gaan is geen optie voor sommige mensen bij ons op stal.
Wij huren daar een paardje.
De pensionklanten willen hier graag blijven vanwege de gezelligheid en vrijheid die deze stal biedt. Maar er zijn al een hoop mensen vertrokken omdat de bakken niet in orde zijn.
Maar er komen steeds weer nieuwe mensen omdat we een binnenbak hebben.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:59

Ken het probleem van slechte bakken, helaaas.
Ik zou inderdaad een andere stal zoeken, maar dat is makkelijk gezegt want als je paard er verder goed staat en het gezellig is ga je niet zomaar weg.
Als je paard er niet goed staat zou ik er toch voor kiezen andere stal te zoeken, je wilt tenslotte het beste voor je paard.
En kunnen jullie niet met de stal eigenaar bespreken wat hij/zij hier aan gaat/kan doen?

edit: zie dat je een huur pony hebt! :+

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:01

Irritant...
Vraag of je in de wei mag rijden, maar dan gaat wel het gras kapot...
Ik weet het ook niet echt hoor, sorry :?
Laatst bijgewerkt door Sabuna op 31-05-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:01

ja dat vind ik ook.. maar was het in het begin wel goed dan allemaal? anders snap ik uberhaupt al niet waarom je je paard daar gezet hebt :P

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:04

akkje schreef:
Irritant...
Vraag of je in de wei mag rijden, maar dan gaat wel het gras kapot...
Ik weet het ook niet echt hoor, sorry :?

Het land is heel hard om op te rijden, als we dat steeds doen is dat niet goed voor de paardenbenen. En bovendien, er moet gewoon een goede bak beschikbaar zijn.

Wij huren, en kunnen dus niet naar een andere stal verhuizen.

Voor de rest staan de paarden heel goed.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:05

igor001 schreef:
ja dat vind ik ook.. maar was het in het begin wel goed dan allemaal? anders snap ik uberhaupt al niet waarom je je paard daar gezet hebt :P

Nee zover we weten is de bak nooit goed geweest. Wij hebben onze paarden daar niet neergezet. Het zijn huurpaarden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:07

Mag je zelf niet sproeien voordat je gaat rijden?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:09

Nee dat kan niet, de sproeipomp is van iemand die ook bij ons op stal staat, en niemand mag ergens aanzitten.
Nu zijn er mensen die dit wel willen doen, en de eigenaar van de spullen gaat hun uitleggen hoe het moet. Maar het is er nog niet van gekomen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:12

maar in een slechte bak rijden is ook niet goed voor de paardenbenen...

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:15

Nee dat is waar. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een stoffige bak, een hele zware bak waarin niet te rijden valt en het weiland dan kies ik voor het weiland.

Maar er moet ook wat veranderd worden aan de bakken, want het land is ook niet iedere keer een optie.
Eigenlijk waar we ook rijden, het blijft slecht voor de paardenbenen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:12

Miss_Caroo schreef:
Maar er moet ook wat veranderd worden aan de bakken, want het land is ook niet iedere keer een optie.

De enige manier om hier tot een oplossing te komen is om gezamenlijk met de stal eigenaar te gaan praten. Samen kunnen jullie hem misschien wat meer onder druk zetten. Ik weet natuurlijk niet wat je aan huur voor het paard en accommodatie betaald. Betaal je relatief weinig kun je natuurlijk ook niet echt eisen stellen maar anders...Succes want het is een lastig probleem.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:28

bedankt voor de tip

ik sta ook waar miss_caroo staat
heb ook een lease paard