Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:10

Ik heb in mijn testament laten opnemen dat mijn paarden naar mijn man gaan en wat hij er dan mee doet (houden of verkopen) moet hij zelf weten. We hebben ze wel aan huis staan dus waarschijnlijk laat hij ze dan gewoon lopen...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:12

mijn paard blijft dan thuis en word waarschijnlijk het rij paard van mijn broertje

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:13

Als mij iets overkomt zorgt mijn man voor de paarden, hij zou ze absoluut niet verkopen.
Mocht ons allebei wat overkomen, hebben we een erfgenaam in ons testament laten vastleggen die voor de dieren zal zorgen.
Heb het dus wel allemaal al geregeld, lijkt me een vreselijk idee dat mijn paardjes ten eerste al uit elkaar worden gehaald, en dan ook nog misschien niet goed behandelt of voortdurend worden doorverkocht.

Renee1990
Berichten: 903
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:15

mijn pony blijft van mijn ouders,
mijn moeder heeft zelf ook gereden is alleen een beetje bang van mijn doubletrouble!

maar ik weet dat hun hem de zorg en aandacht geven,
ik zou hem niet aan de verzorger geven, nee,

ik wil dat hij de aandacht krijgt die hij verdient,
en mochten mijn ouders het niet meer kunnen laat ik hem inslapen, hij is morgen al 24 :+ ,

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:19

Ik had het er toevallig een paar dagen geleden over met een stalgenoot. Ik zou het echt gewoon niet weten. Mijn fam heeft niks met paarden, op 1 nichtje na en daar mag ze echt niet heen! Dus ik weet het niet, ik heb altijd tegen een vriendin van mij gezegt ze word van jou en je mag dr verkopen, maar dan wel echt naar een goed tehuis, wat je ook echt moet controleren.. Dus dat is het voorlopig, tot ik een betere oplossing vind, maar is wel een heel moeilijk iets, t kan zomaar gebeurd zijn!

Dorus

Berichten: 13217
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:41

Een vraag die mij ook regelmatig bezig houdt, maar dan vanuit een andere optiek. Ik heb mijn paard niet in eigendom dus heb niet het 'probleem' van aan wie ik haar moet toevertrouwen. Ik heb meer de zorg van waar komt ze terecht.

Paarden zijn niet mijn man zijn hobby, hoewel hij er wel interesse in heeft, maar meer dan 2 keer per jaar mee een rondje in het bos hobbelen komt hij niet. Ik denk dat als hij persee zou willen hij de lease wel zou kunnen doorzetten, maar mijn paard is momenteel nog iets teveel paard voor hem en hij is niet fanatiek genoeg om door te zetten zodat hij haar wel kan gaan rijden (de aaleg is er, maar de ervaring ontbreekt). Of hij dit wel zou gaan doen als ik kom te overlijden weet ik niet. Hij is net zo dol op mijn paard als ik, maar hij heeft ook andere interesses en de zorg voor een paard is ook slecht te combineren met zijn werk.

Aangezien het niet meer mogelijk is te leasen bij ons op stal staat er dan ook geen nieuw lease baasje op haar te wachten dus tenzij er iemand is die haar wil kopen ben ik bang dat ze in de manegelessen terecht zou komen. En of ze daar zou aarden? Geen flauw idee. Ze knuffelt graag met alles en iedereen, maar ze zal mij zeker gaan missen.

Mijn droom is wel haar op een gegeven moment te kopen en dan zal eea natuurlijk veranderen. Maar zover is het nog lang niet.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:47

In mijn testament gaat mijn paard naar mijn beste vriendin. Dit heb ik van te voren met haar besproken en gevraagd of dat mogelijk is voor haar. Zei heeft ervaring met moeilijke paarden en mocht zei hem op dat moment niet willen dat gaat ie gewoon naar mijn vriend waar ie dan de rest van zijn leven in het weiland zal lopen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:52

Mijn pony zal gewoon blijven. Mijn moeder en mijn zusje zullen haar gewoon gaan doen. De echt moeilijke zullen waarschijnlijk de verkoop in gaan. Maar mijn trouwe beesie kan gewoon blijven.

rossi

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:00

Paardlief zou gewoon mogen blijven staan en mijn vader zal de zorgen dan overnemen.
Gelukkig ben ik van huis uit opgegroeid met paarden, en heeft pap ook altijd paarden gehad. Dus overlijd ik eerder dan krijg hij mijn paard.
En als hij overlijdt dan zal ik de zorg van zijn pony's overnemen :)

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:02

die gaat weg, heb ik net even aan me moeder gevraagd :=
En dat vind ik ookw el heel logisch, ze hebben beide niks met paarden.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:28

Ik heb twee paardloze vriendinnen die allebei ontzettend goed met hun verzorgpaarden zijn, dus als ik zou overlijden zou ik heel graag willen dat één van hen hem overneemt. Verkopen zou mijn familie niet willen, we zijn allemaal veel te gek op hem.

Sabuna
Berichten: 232
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:49

Mijn pony gaat dan gewoon naar mijn zusjes en ouders, mijn moeder rijdt namelijk paard, en mijn 2 zusjes ook. En hopelijk is het nog lang niet zo ver!

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:52

Ik wil dat ze dan verkocht wordt. Ik wil niet dat er mensen (ongewenst) met een paard, en extra kosten komen te zitten. Dan heb ik liever dat ze verkocht wordt aan iemand die haar een goed tehuis geeft.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:53

Dan blijft hij hier bij m,n ouders tot ze er zelf niet meer voor kunnen zorgen :)

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:55

Mijn vriend....Het is ons paard :j

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:55

Dan blijven ze gewoon staan waar ze nu staan, op de kinderboerderij. Vooral bij Tweety en Mo vind ik dat erg belangrijk. Arg en Peter vermaken zich ook prima als ze de hele dag en nacht op het land mogen blijven.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:56

Ik weet het eigenlijk nog niet.
Ik heb wel een goede vriendin die helemaal gek is van mijn paard.
Zij wilt heel graag een eigen paard, ik denk dat ik hem aan haar toe vertrouw. <3
Mijn ouders die hebben helemaal niks met paarden dus dat zou niet goed komen. :P

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:03

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb 2 paarden en mijn moeder heeft het te druk om beide paarden te kunnen doen. Mijn echte vader heeft niets met paarden. Dus ik denk dat ze beide verkocht zullen worden. Ben eigenlijk wel benieuwd, zal het vanavond een vragen.

wph1

Berichten: 611
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:04

Zooist schreef:
Ik overleef mijn paarden!


Dat is wel de bedoeling maar niets is zeker.
Dat heb ik wel geleerd in het leven.

Maar bij ons is iedereen gek met ons paard.
Mijn man is zelfs zijn koetsierbewijs gaan halen dat als erwat gebeurd met mij hij ermee verder kan.
Ons paard heeft nu ook een emotionele waarden

askazita

Berichten: 2625
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: ♥ ♥ Ergens in de achterhoek♥ ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:06

ik mijne gaat dan gewoon naar m'n ouders,
en dan gaat mijn vriendin hem rijden enzo.
ik rijd nu vaak met haar en ze kent mijn pony goed en ze woont dicht bij de stallen.
als ze hem weg zouden doen gaat hij naar mijn beste vriendin.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:38

Grappig, wij hadden het hier laatst over thuis.

Mijn oudste merrie blijft in de familie, mijn man zou wel een bijrijder zoeken die dan haar fulltime doet, samen met een vriendin van mij. De kleine merrie zou evt. verkocht worden, het liefst zou ik die ook in de familie houden, maar voor iemand die dan van 1 salaris moet rondkomen is het niet te doen om twee paarden aan te houden.
Heb zelf ook gezegt , mocht ik twee paarden op een of andere manier niet meer kunnen betalen dan gaat de jongste, me eigen fokproduct weg.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:43

ik heb het nog niet op papier staan ofzo, maar mijn paard gaat naar een vriendin op stal, als haar iets overkomt gaan haar paarden (en die van mij)naar een collega van haar met veel weiland). Omdat de stalling waar we nu staan voor mij financiëel niet haalbaar is met 3 paarden (waarom voor mijn vriendin wel? - zij heeft via een speciale regeling gratis stalling,als zij overlijd vervalt die regeling en mag ik de volle pot betalen)
Als het van mijn vriend afhangt, zou mijn paard gewoon de handel ingaan of geslacht worden, maar dit laatste kan niet meer.

Kweetnietje1

Berichten: 225
Geregistreerd: 09-12-07

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:44

Mijn paard gaat naar mijn zusje.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:44

ik woon nog thuis dus mijn ouders draaien op voor de kosten van mijn paard. Ze hebben niets met paarde, behalve angst ervan, dus ik ben al vrij zeker dat zij haar niet gaan verzorgen. Maar gelukkig heb ik mijn vriend! Die zou echt alles voor der doen, gewoon omdat ie weet hoe belangrijk ze voor me is. Daar maak ik me helemaal geen zorgen over, Chica komt wel goed terecht, dat ben ik zeker van!

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:44

Ik wil absoluut niet dat ze verkocht wordt. Ze blijft van mijn man, maar die heeft niks met paarden. Ze 'wordt' dan van mijn vriendin, en ze moet blijven staan waar ze nu staat. Vriendin is te groot, dus dan gaat ze met pensioen.