Manege Riant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 15:03

Kent iemand manege Riant op de veluwe? Ik ga dit weekend met mijn vriend en een ander stel daar naar de camping en we willen waarschijnlijk ook nog een buitenrit maken (vroeg i.v.m. de hitte!!). Nou schijnt daar een manege te zitten die iets van Riant heet, kent iemand deze manege?


Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 16:42

Ja, ik ken Riant wel, ik vind het persoonlijk een vreselijke kakzooi daar en je betaalt je werkelijk scheel als je daar wil lessen. Heb d'r zelf een keer gereden maar mij beviel het niet zo. Maar zoals gezegd dat is mijn mening en misschien zijn er hier anderen die daar anders over denken en d'r wel met plezier hebben gereden.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 16:56


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:40

ja dat ken ik heel goed 't zit hier namelijk zowat op de hoek.
het idd heel erg kak maar de mensen zijn heel aardig.
gewoon allemaal heeeeeel luxe en daar betaal je ook echt voor.
WC brillen met kleine hoefijzertjes erin verwerkt.
Vroeger was het ook een manege maar das al een aantal jaren geleden opgeheven nu is het puur een privestal/africhtings en traininsstal voor menpaarden.
het is namelijk van Mieke tergouw.
Ik geloof dat je er wel kan overnachten als je met je eigen paard gaat.
(is een pension van de veluwetrail)
Heb je geen eigen paard kun je uitwijken naar kootwijk of manege Levade dat is zo het enige wat ik hier in de buurt weet die paarden verhuren.
helaas is de vraag naar pensionstallen hier zo groot dat veel manege's overgaan naar pensionstallen Boos!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:47

Ik ken die stal ook wel. Ze heben een super gezelllige kantine waar je heerlijk kan eten of eventjes op een terrasje zitten. Je kunt ook op de stal zelf overnachten in een omgebouwde boot die dienst doet als een overnachtingsplek voor gasten. De stal ligt eigenlijk in het bos dus je kunt van daaruit prachtige ritten maken.
Ik vind er eigenlijk niets kak aan hoor bij Riant maar het is er wel luxe. Maar lux is toch niet hetzelfde als kak Verward , de mensen zijn er heel gewoon en het is er gezellig.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:25

Heb er vroeger altijd gereden Knipoog ......maar wat Dainese zegt is wel waar hoor......ze zijn daar nogal uit de hoogte Misselijk
Het is inderdaad wel een heel mooi complex......en inderdaad een hele gezellige kantine!!!!

Mijn paardjes staan daar ongeveer 500 meter vandaan.......dus als je daar aan het rijden bent LindaM en je ziet 2 fjorden en 3 shets staan......dan ziijn die van mij Lovers ......ze staan aan de rand van het bos!!!!

Veel plezier in ieder geval Knipoog

Welke camping ga je eigenlijk heen als ik vragen mag?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-07-26 21:26 ]</font>

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 07:10

Hmm, ik weet even niet hoe de camping heet, ik zal het zo aan mijn vriend vragen. Geen spannende camping hoor, gewoontjes. Maar bij welke manege krijg je 2 paarden mee zonder begeleiding. Mijn vriendin heeft een eigen paard, maar die neemt ze met de hitte niet mee. Maar we willen gewoon lekker rijden met z'n tweeen;geen begeleiding.
Lukt dat bij Riant? Party!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 07:31

nee Riant verhuurd helemaal geen paarden.
Misschien dat je het bij de paalhoeve in kootwijk kunt proberen maar verder is er geen 1 bedrijf hier in de omgeving die dat doet zonder begeleiding mee geven ze zijn best zuinig op hun paarden.
veel te grote kans dat er mensen zijn die zeggen dat ze netjes rijden en vervolgens die paarden over de kop jagen of totaal niet kunnen rijden.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 13:54

Ik heb er vorig jaar een weekje gestaan,

Wat een ballentent zeg..., wij hadden een aparte stal, heel ou en heel laag, weinig verse lucht.
En er werd heeeeeeel slecht uitgemest, achteraf bleek ook dat we ze bovenop de mest en andere zooi van de vorige "bewoners" gewoon een paar balen overheen hadden gegooid.
Ik ben geen tegenstander van potstallen maar na 2 dagen stonden onze paarden in de drek...

Verder had ik toen mijn vorige paard mee, die toen 3 x 1 1/2 kilo biks moest hebben.
Na een paardagen (met buitenritten van meerdere uren) begon hij toch wel wat in te vallen...
bleek dat ze het bordje verkeerd hadden gelezen en dus kreeg hij slecht een 1/2 kilo per keer...
Na dit 3 keer gemeld te hebben werd het uiteindelijk wèl goed gedaan.

Ook werden onze paarden al om 1/2 5 afgevoerd, waarop wij dus gewoon een aantal balen hooi hebben "geconfisceerd" en we elke avond om 10 uur zijn terug gegaan om ze nog een laatste hooimaaltijd te geven...

Van te voren hadden we afgesproken dat de paarden enkele uren per dag het land in mochten, na een paar dagen gezeurd te hebben mochten we uiteindelijk elke avond zelf de paarden die er op dat moment nog instonden er uithalen zodat onze eigen paarden nog een uurtje in het land konden.

En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan...

Het is btw wel een verschrikkelijk mooie accomodatie! En met de zus van Mieke valt uiteindelijk nog wel te praten.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 14:01

ga dan ook evve langs bij de paalhoeve daar is t echt heel leuk!!!(kootwijk)
het hotel-restaurant is van mijn vriendin Anouk en haar vriend Herman, t is daar heel gezellig!!
daar kun je ook paarden huren maar ook alleen onder begeleiding!!!
groetjes monique.
ps. veel plezier. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, monsera, SentiBot, wendyh en 38 bezoekers