Paard wil niet op wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jettaaa

Paard wil niet op wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:48

Vanaf half April staan de paarden bij ons weer op de wei. Dit van ongeveer 7:30 tot 18:00.
Mijn paard (ruin) staat in een groep van 1 jonge hengst, een ruin en voor de rest alleen maar merries. Hij is het enige mannelijke paard dat door de merries geaccepteerd wordt, maar hij zondert zich meestal af van de groep.

Tot maandag vond hij het heerlijk om op wei te staan en liet hij zich dan ook niet makkelijk vangen. Toen ik hem maandag eindelijk gevangen had, kwam ik erachter dat hij een flinke wond in zijn kootholte heeft. dinsdagmorgen is hij tot 2 keer toe door de draad gelopen en op stal gaan staan.
Toen ik hem smiddags weer op wei zette, heeft hij een groot rondje door de wei gegallopeerd. Daarna liep hij naar de ingang van de wei. Hij wilde eruit. Heeft wat gesteigert, langs de draad gelopen en na 10 minuten was hij zo boos dat hij begon te knarsetanden en met zijn voorbenen begon te stampen. Hij was zo opgefokt dat hij binnen 5 minuten hartstikke nat was van het zweet.

Als ik met hem naar een grasveld wandel, eet hij en is hij rustig. Hij wil gewoon de wei waar zijn groep staat niet op.

Iemand enig idee hoe ik mijn paard weer zo ver kan krijgen dat hij weer de wei op wil?

Denise1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:46

Misschien is het iets om te bekijken welk paardje het probleem is? Ik heb daar geen ervaringen mee!