Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:Eerst even nagaan of het mag bij de gemeente. Op het weiland dat wij gebruiken rust een bestemmingsplan natuur en daar mag je niet zomaar gaan egaliseren. Verder zou je een loonwerker in de buurt kunnen benaderen. Zij kunnen je precies vertellen hoe en wat.
die vallen onder huisdieren
) hier gaan stallen! Tal1977 schreef:Mensen, ik vraag hoe ik het beste kan egaliseren, niet of ik wel of geen paarden mag/kan stallen, of ik één of twee pony´s wil houden...
Hier ben ik van op de hoogte en ik vraag nu gewoon hoe ik het beste al die gaten en hobbels uit de wei kan krijgen, welke veroorzaakt zijn door de twee paarden van de vorige bewoners. Wij willen dit eerst graag weer glad maken voor we een pony (of twee) hier gaan stallen!
Het jaar daarop hebben we er toen toch maar voor gekozen om een loonwerker in te schakelen, die de boel heeft omgeploegd, extra zand heeft gestort en graszaad heeft ingezaaid. Nu hebben we weer een egale weide (met uitzondering van één kuil die de paarden zelf hebben gegraven om in te rollen
)
aslo schreef:Als het niet erg diepe kuilen en hoge bobbels zijn zou denk ik frezen voldoende moeten zijn. Als je het laat ploegen, egaliseren, rollen en inzaaien duurt het een hele tijd voordat je er paarden op kunt laten lopen. Plus een flink kostenplaatje. Ik zou even met een loonwerker overleggen.