Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jolliegirl schreef:maak jij een hengstenvlecht of merrievlecht?
hengstenvlecht dan vlecht je namelijk onderlangs...
en merrievlecht, dan vlecht je zoals je je eigen haar vlecht.. De plukken bovenlangs...
een hengstenvlecht blijft namelijk altijd zitten, die kán niet uitzakken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQHZ6RXY.jpg
maak jij zo een?
bovenlangs vlechten
http://img268.imageshack.us/i/foto4.jpg/
of zo een?
Onderlangs vlechten.
Jolliegirl schreef:Een merrievlecht is bovenlangs vlechtenDeze komt dus los te hangen, hoe strak je hem ook maakt
Een hengstenvlecht is onderlangs vlechten, en dit blijft altijd strak.
Succes.
Volgende keer dus onderlangs vlechtendan blijft het zitten.
Nies_ schreef:Dag van te voren een berg anti-klit erin, strak vlechten et voila. Nat maken vind ik averechts werken.
Orlando_ schreef:Nies_ schreef:Dag van te voren een berg anti-klit erin, strak vlechten et voila. Nat maken vind ik averechts werken.
En ik andersomhihi... kwestie van proberen dus
Na het wassen van de paarden vind ik het het prettigst vlechten, kan dan goed strak vlechten en als ze opgedroogd zijn blijft het mooi zitten.
Trennie schreef:amazone77 schreef:met een pek touwtje vast zetten.(plak draad waar je de roosjes mee vast zet) zeker weten dat die dan wel blijft zitten.
Dit is imo de beste manier.
Zo doe ik het ook op wedstrijd en blijft de hele dag prima zitten.
wouterpaard schreef:Ja, daar kan het zeker aan liggen dikke plukken. Mijn maf heeft ook dikke manen (en aan 2 kanten) met kleinere plukken blijft het beter zitten. Voor de wedstrijden ga ik dan ook op een krukje staan zodat ik het strak kan aantrekken. Hoeveelheid wax valt mee, ik doe het alleen aan de bovenkant (tegen de manenkam) dan blijft het goed zitten, tijdens de wedstrijden. Die van mij heeft ook zulke manen dat het er niet lang inblijft bv in de weide wat sommige haffie's wel hebben.
Trennie schreef:amazone77 schreef:met een pek touwtje vast zetten.(plak draad waar je de roosjes mee vast zet) zeker weten dat die dan wel blijft zitten.
Dit is imo de beste manier.
Zo doe ik het ook op wedstrijd en blijft de hele dag prima zitten.
Citaat:Hengstenvlecht
Manen niet glad maken met Equistar o.i.d.
Kam de manen naar de tegenovergestelde kant als ze normaal vallen.
Begin achter de oren met een drie plukjes en begin te vlechten. De eerste drie slagen zoals een gewone vlecht. Na de drie slagen pak je een plukje manen erbij. Je pakt het plukje manen aan de kant waar de manen vallen. Dus vallen de manen naar rechts, pak je links een plukje.
Als je de vlecht onderdoor vlecht dan komt de vlecht mooi op de manenkam te liggen. Tip: Als je een touwtje mee vlecht dan zakt de vlecht niet uit. Je kunt zelfs met drie touwtjes vlechten. Met iedere pluk 1 touwtje.
Zorg dat je bij elke slag (van de vlecht) even goed aantrekt. Op deze manier blijft hij lekker strak boven op de hals liggen.